۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83304442
T T
۰ نفر

مربی آلمانی اسكیت هاكی: به الگوی اروپایی نیاز نداریم

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83304442
مربی آلمانی اسكیت هاكی: به الگوی اروپایی نیاز نداریم

تهران - ایرنا - مربی آلمانی اسكیت هاكی (اینلاین هاكی) ایران گفت: تیم ملی ایران در رقابت های بین المللی شیوه و برنامه خود را دارد و احتیاج نداریم كه مانند تیم های اروپایی باشیم و از آنها الگو بگیریم.

«كریستین مولر» امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم هایی همچون هلند، سابقه ای از آیس هاكی و اینلاین را دارند ولی برابر تیم ایران در رقابت های جهانی شكست می خورند. این بدان معنا است كه تیم ایران راه و برنامه های خود را پیگیری می كند.
وی اظهار داشت: نخستین مرتبه در رقابت های جهانی 2008 اسكیت هاكی ایران را از نزدیك دیدم و در رقابت های جهانی ایتالیا در سال 2011این آشنایی تداوم یافت كه سبب شد به دعوت «كاوه صدقی» سرمربی تیم های ملی به ایران بیایم.
مربی تیم اسكیت هاكی مردان ایران افزود: این رشته در ایران با آلمان متفاوت است زیرا در ایران دو پیست خوب در شهرهای تهران و تبریز وجود دارد كه مختص اینلاین هاكی است. ولی در آلمان فقط در تابستان این رشته انجام می شود و در زمستان رشته آیس هاكی را ورزشكاران انجام می دهند.
مولر در خصوص كیفیت بازیكنان تیم مردان ایران نیز گفت: پیش از این بازیكنان توانایی خوبی داشتند ولی امروزه آنها در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و نتایجی كه در رقابت های بین المللی كسب می كنند گویایی این حقیقت است.
وی ادامه داد: در رقابت های جهانی 2016 آلمان سه پله بالاتر از كشور میزبان قرار گرفتیم و در سال 2017 در قاره آسیا نیز به مقام قهرمانی رسیدیم كه این نشان می دهد ملی پوشان روند رو به رشدی را طی می كنند.
مربی تیم ملی اسكیت هاكی با اشاره به اینكه شناخت خوبی از بازیكنان تیم و شرایط این رشته در ایران دارد، اظهار داشت: بازیكنان هاكی ایران هر كدام شاخصه های منحصر به فردی دارند و اگر بتوانیم بر روی اسكیت كردن و سرعت آنها تمركز كنیم بیشتر نتیجه می گیریم. همچنین انجام دیدار دوستانه با تیم های قدرتمند جهان نیز سبب پیشرفت و بهتر شدن بازیكنان می شود.
مولر درباره اینكه آیا در سال 98 موفقیت با تیم ملی اسكیت هاكی ایران را دوباره تجربه می كند یا خیر؟ اظهار داشت: تیم ملی ایران قهرمانی آسیا را یدك می كشد و شناخته شده است و همه تیم ها دوست دارند مقابل ایران پیروز شوند. البته كار سختی در پیش داریم ولی باید روند موفقیت های خود را ادامه دهیم.
مربی تیم اینلاین هاكی مردان ایران همچنین با اشاره به پیشرفت تیم زنان در این رشته افزود: آخرین بار در رقابت های قهرمانی سال 2017 آسیا در كره جنوبی دیدار های تیم زنان ایران را دیدم كه خوب بودند و اشتیاق و پشتكار بالایی برای پیشرفت از خود نشان دادند.
رقابت‌های جهانی اسكیت قرار است تیر ماه 98 در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود و تیم های ملی زنان و مردان ایران برای درخشش در این رقابت ها خود را آماده می كنند.
اینلاین هاكی تلفیقی از اسكیت و هاكی به شمار می رود كه بسیار مهیج و سرعتی است اما برای اینكه ورزشكار از آسیب های آن دور بمانند باید از لوازم تخصصی استفاده كنند. با وجود نو‍‍‍‍‍‍‍‍ پا بودن این رشته در ایران، اما اسكیت پیشرفت خوبی در كشور داشته است.
از جمله موفقیت های آن می توان به جایگاه سومی تیم ملی زنان و قهرمانی مردان در رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2017 اشاره كرد.
ورزشی*9029**1067**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش