۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۴
کد خبر: 83304022
T T
۰ نفر
معاون استاندار: سرريز جمعيت اتباع استان تهران شهر پيشوا است

تهران- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار تهران گفت: سرريز جمعيت اتباع بيگانه استان تهران شهرستان پيشوا است و عوارض پرداخت شده توسط اين افراد، پاسخگوي سهم آنان در استفاده از سرانه هاي شهرستان نيست.

به گزارش ايرنا، محمد امامي امين روز يكشنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايي گاز رساني به گلخانه هاي شهرستان پيشوا گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي براساس آموزه هاي ديني، پذيراي هزاران نفر از اتباع بيگانه اي است كه همچون ساير مردم ايران اسلامي، از سرانه ها و امكانات موجود در شهرها و روستاها به طور يكسان برخوردارند.
وي افزود: از آنجا كه اكثر اتباع بيگانه، به صورت غيرمجاز در شهرستان پيشوا حضور داشته و عوارضي پرداخت نمي كنند، بايد براي افزايش سرانه هاي اين شهرستان چاره اي اساسي انديشيده شود.
**قانون ماليات بر ارزش افزوده ضد توليد است
وي با اشاره به نواقص موجود در قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده، ضد توليد است و با اعمال شدن در هر مرحله از زنجيره توليد، قيمت تمام شده محصول را افزايش مي دهد.
معاون استاندار تهران افزود: اين قانون با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي دولت تدبير و اميد اصلاح شده و در انتظار ابلاغ مجلس است، چرا كه قانون ماليات بر ارزش افزوده بايد به قانون ماليات بر مصرف تبديل شود.
وي با اشاره به برخي از مشكلات زيرساختي اجراي قانون ماليات بر مصرف گفت: براي اجراي اين طرح بايد مراكز فروش و عرضه كالاها مجهز به صندوق هايي باشد تا ماليات را مستقيماً به خزانه دولت واريز كنند.
**پيشوا نيازمند بيمارستان است
امامي امين با اشاره به اين كه پيشوا از داشتن حتي يك تخت بيمارستاني نيز محروم است اظهارداشت: سال هاي قبل عمليات احداث بيمارستاني از سوي دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد كه اين پروژه تاكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و تكميل آن با توجه به كمبود منابع مالي دشوار خواهد بود.
وي افزود: تلاش مي شود تا در سفر هيأت دولت به شهرستان پيشوا، اعتبارات لازم براي تكميل بيمارستان پيشوا جذب شود تا اين پروژه طي دو سال آينده به بهره برداري رسد.
پيشوا با بيش از 80 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه