۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83303295
T T
۰ نفر

خدمات حين كوچ به عشاير سلماس ارائه مي شود

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83303295
خدمات حين كوچ به عشاير سلماس ارائه مي شود

اروميه- ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار سلماس با تاكيد بر لزوم اجراي دقيق طرح تعادل دام و مرتع، گفت: امسال در ييلاق هاي ساري چيچك، خدرشه، زيارت، اورت، سرهلان و ساير ييلاق هاي اين شهرستان خدمات حين كوچ ارائه مي شود.

«عباس محمدزاده گلعذاني» روز يكشنبه در جلسه هماهنگي ساماندهي كوچ سلماس افزود: در اتراقگاه ها به منظور تامين نيازهاي عشاير و تسهيل در امر كوچ با همكاري اداره منابع طبيعي و آبخيزداري و اداره امور عشاير سلماس زيرساخت ها و تاسيسات لازم و مناسب در مسير كوچ فراهم شده است.
وي ادامه داد: تمهيدات لازم در جهت تسهيل تردد و تامين امنيت و امكانات بهداشتي و درماني عشاير در هنگام كوچ به مناطق ييلاقي نيز انديشيده شده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار سلماس گفت: عشاير در تامين برخي مايحتاج ضروري جامعه مانند گوشت، پشم و لبنيات نقش ويژه دارند و بايد از اين قشر حمايت جدي شود.
محمدزاده افزود: رعايت تقويم كوچ، اصول كوچ ايمن به خصوص در شب و در زمان عبور از مسير جاده هاي بين شهري، رعايت مسائل بهداشتي در مسير كوچ و نيز در ييلاق ها مانند احداث سرويس بهداشتي از جمله مواردي است كه دستگاه هاي اجرايي بايد در اين راستا به عشاير در زمان كوچ ياري كنند.
وي ادامه داد: پس از گذشت 45 روز از حضور عشاير استان در محل ميان بند، كوچ اصلي آنان از 15 تا اواخر خرداد آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا 2 ميليون و 670 هزار هكتار اراضي مرتعي در اين استان وجود دارد كه از اين مقدار يك ميليون و 600 هزار هكتار با 59 درصد تحت پوشش عشاير استان است؛ عشاير استان 12 ايل و 21 طايفه مستقل هستند و 336 روستاي آذربايجان غربي نيز ويژه عشاير است.
8137/3072

سرخط اخبار استان‌ها