۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83302830
T T
۰ نفر
ذوالقدر: خليج فارس داراي ظرفيت بالاي گردشگري است

تهران- ايرنا- نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از راه هاي رونق توليد ملي توجه به صنعت گردشگري است و در اين زمينه منطقه خليج فارس به ويژه استان هاي جنوبي و جزاير كشور داراي ظرفيت بالايي است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ايرنا، سيده فاطمه ذوالقدر عصر امروز شنبه در سيزدهمين همايش ملي علمي - فرهنگي خليج فارس اظهار داشت: ايران نسبت به ساير كشورهاي حاشيه خليج فارس در زمينه گردشگري داراي كمبودهاي بسياري است.
وي با اشاره به اينكه استان هاي جنوبي مانند هرمزگان، بوشهر و سيستان و بلوچستان از محروم ترين استان هاي كشور هستند، افزود: شهرهاي حاشيه اي خليج فارس و جزاير ايران از نظر امكانات گردشگري با كشورهاي آن سوي خليج فارس فاصله زيادي دارند در حالي كه اين مناطق سرشار از ظرفيت هاي گردشگري هستند و استفاده از آن ها نيازمند توجه است.
ذوالقدر گفت: اهميت خليج فارس به ويژه تنگه هرمز به عنوان سرمايه ملي از نظر ابعاد سياسي، فرهنگي، اقتصادي و امنيتي نيازمند توجه ويژه است.
عضو فراكسيون زنان مجلس در پايان افزود: خليج فارس از آنِ ايران و مردم ايران است و دولت و مجلس بايد با كمك و همفكري با پژوهشگران توجه بيشتري به اين منطقه داشته و خلاء هاي موجود را برطرف سازند.

** آمادگي مردم ايران براي دفاع از خليج فارس
حجت الاسلام مهدي شيخ نماينده مردم تهران در مجلس نيز در ادامه اين همايش با اشاره به سابقه تاريخي اطلاق نام خليج فارس به اين منطقه در اسناد و مدارك موجود، عنوان كرد: برخي كشورهاي عربي در سال هاي اخير به دنبال تغيير نام خليج فارس برآمدند در حالي كه خيزش عظيمي از سوي مردم ايران صورت گرفت تا جايي كه افرادي كه اين الفاظ بر زبانشان جاري شده بوده عقب نشيني كردند.
وي افزود: خليج فارس موقعيت خاص استراتژيك خاصي دارد و از سويي كشورهاي كوچك در آن سوي خليج فارس واقع شده اند كه به قدرت خارجي اتكا دارند.
به گفته اين نماينده مجلس، كشورهاي كوچك حاشيه خليج فارس به دليل ناتواني در ورود به مناسبات سياسي مانند ماجراي فلسطين به دنبال آدرس غلط دادن به مردم خود هستند اما مردم اين كشورها واكنشي از خود در برابر اطلاق نام جعلي به خليج فارس نشان نداده اند.
حجت الاسلام شيخ اظهار داشت: مردم ايران در برابر خليج فارس كوتاه نيامده و نسبت به آن تعصب دارند. ايران آماده بروز هر نوع واكنش از خود است.
سيزدهمين همايش ملي علمي – فرهنگي خليج فارس در دانشگاه خليج فارس با حضور جمعي از نمايندگان مجلس، مسئولان جهاد دانشگاهي و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
در پايان اين مراسم نيز از پژوهشگران حوزه خليج فارس تقدير و از كتاب خليج فارس رونمايي شد.

**9283**1601**

سرخط اخبار سیاست