۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83301997
T T
۰ نفر
محرومیت از طبابت در انتظار دندانپزشك متخلف پرونده امیرعلی است

اراك - ایرنا - رئیس سازمان نظام پزشكی استان مركزی گفت: محرومیت مادالعمر از طبابت در انتظار دندانپزشك متخلف پرونده « امیرعلی » و « روناك» است.

«حسن طاهر احمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رای هیات بدوی انتظامی پرونده «امیرعلی» صادر و طی آن پزشك معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشكی و وابسته در تمام كشور محكوم شده است.
وی ادامه داد: دادستانی انتظامی سازمان نظام پزشكی، نمایندگان دادگستری و پزشكی قانونی استان در هیات بدوی حضور دارند و حكم دندانپزشك متخلف اراكی با تحقیقات و اعلام نظرهای كارشناسی صادر شده است.
رئیس سازمان نظام پزشكی استان مركزی بیان كرد: دندانپزشك اراكی به علت عدم آگاهی و رعایت نكردن اصول پایه احیای قلبی و عروقی، عدم توجه به كودك در حین عمل و اصرار به ادامه كار در زمان وخامت حال كودك و عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیكی و اندیكاسیون‌های آن و استفاده از نیروی انسانی جهت مهار فیزیكی كودك منجر به كاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مركزی بیمار شده است.
طاهر احمدی بیان كرد: هیات بدوی قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مركزی «امیرعلی ترابی» توسط پزشك یاد شده محرز دانسته و با استناد به ماده 3 بند ت ماده 22 آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه ای پزشكی و وابسته در سازمان نظام پزشكی و بند ز تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشكی جمهوری اسلامی ایران مصوب 16 آبان 1383مجمع تشخیص مصلحت نظام و تكرار قصور از سوی پزشكی یاد شده حكم به محكومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشكی و وابسته در تمام كشور صادر و اعلام می دارد این رای با استناد به ماده 34 قانون مذكور ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیئت تجدید نظر انتظامی نظام پزشكی استان است.
وی اظهار داشت: در صورتی كه نامبرده نسبت به حكم صادر اعلام اعتراض كند، این حكم به هیات تجدید نظر ارجاع داده می شود و در صورتی كه اعتراضی نسبت به حكم نداشته باشد، اجرایی می شود.
رئیس سازمان نظام پزشكی استان مركزی ادامه داد: با توجه به حساست موضوع و همچنین قصور محرز دندانپزشك، در صورت اعتراض نیز بعید به نظر می رسد كه حكم صار شده تغییر یابد.
طاهر احمدی ادامه داد: حكم صادر شده در خصوص قصور این دندانپزشك در 10 سال گذشته در استان مركزی بی سابقه است كه این مهم نشان از حساسیت سازمان نظام پزشكی در خصوص فعالیت های پزشكی است.
وی در خصوص پرونده «روناك» دیگر قربانی قصور پزشكی این دندانپزشك نیز گفت: حكم این پرونده نیز پنج سال محروم از فعالیت پزشكی است.
قصور یك بانوی دندانپزشك در اراك روناك را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرد و در بهمن ماه پارسال نیز كودك دیگری به نام امیرعلی را به كما برد.
3017/3075

سرخط اخبار استان‌ها