۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰
کد خبر: 83300836
T T
۰ نفر

میدانی در شهرری به نام «شیخ صدوق» نامگذاری شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰
کد خبر: 83300836
میدانی در شهرری به نام «شیخ صدوق» نامگذاری شد

شهرری- ایرنا- درآستانه پانزدهم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت ابوجعفرابن بابویه قمی 'ملقب به شیخ صدوق' میدانی در شهرری در جوار بقعه ایشان به نام این محدث والامقام نامگذاری شد.

به گزارش ایرنا، مراسم نامگذاری میدان شیخ صدوق امروز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، حجت الاسلام كنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام والمسلمین دكتر ناصر رفیعی كارشناس مذهبی و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.
مسئول امور فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در این آئین اظهار داشت: نامگذاری این میدان به نام شیخ صدوق به درخواست ساكنان منطقه و تصویب شورای شهر تهران انجام شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن خانی تصریح كرد: شیخ صدوق از بزرگترین شخصیت‌های جهان اسلام، شیعه و از برجسته ‌ترین چهره‌های درخشان علم و فضیلت به شمار می ‌رود و بهترین الگو برای نسل امروز و نسل های آینده است.
وی تصریح كرد: نامگذاری این میدان به نام شیخ صدوق نقش موثری در شناسایی این شخصیت علمی و دینی دارد.
به گزارش ایرنا، شیخ صدوق از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری كه بزرگترین محدث و فقیه مكتب حدیثی قم به شمار می‌آید و حدود ۳۰۰ اثر علمی به او نسبت داده‌ شده ولی بسیاری از آنها امروزه در دسترس نیست.
وی در سال ۳۸۱قمری با بیش از 70 سال سن درگذشت و امروزه آرامگاهش در ابن بابویه شهر ری زیارتگاه مسلمانان و محل استجابت دعای مؤمنان است.
1970/6003
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه