۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبر: 83298138
T T
۰ نفر
شهردار شيراز: فهم مشتركي بين دستگاه هاي اجرايي و دانشگاه وجود ندارد

شيراز-ايرنا- شهردار شيراز گفت: امروزه دستگاه هاي اجرايي براي انعقاد قرارداد طرح هاي مطالعاتي و پژوهشي خود با برخي از مراكز علمي، تمايل چنداني ندارند و اين امر ناشي از نبود فهم مشترك در زمينه نيازهاي روز جامعه بين دستگاه هاي اجرايي و دانشگاه هاست.

به گزارش ايرنا حيدر اسكندر پور، سه شنبه در آيين افتتاح يازدهمين كنگره ملي مهندسي عمران در دانشگاه شيراز افزود: آموزش در دانشگاه ها بايد تقاضا محور و متناسب با نيازهاي جامعه و دستگاه هاي اجرايي باشد.
وي ادامه داد: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهي، متناسب با نيازها، تقاضاهاي جامعه و دستگاه هاي اجرايي تغيير ايجاد شود تا فهم مشتركي بين دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي به وجود آيد.
شهردار شيراز با اشاره به برگزاري كنگره ملي مهندسي عمران و ساير كنفرانس هاي علمي در دانشگاه شيراز اظهار داشت: اميدواريم برگزاري كنفرانس هاي علمي بتواند اقدامي موثر براي نزديكي بيشتر دانشگاه و نيازهاي دستگاه هاي اجرايي و جامعه باشد تا بتوان با انعقاد قراردادهاي پژوهشي از ظرفيت اقتصادي دستگاه هاي اجرايي براي پشتيباني از طرح هاي دانشگاه ها استفاده كرد.

**دانشگاه شيراز متناسب با گذر زمان توسعه نيافته
شهردار شيراز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري نخستين كنگره راه و ساختمان كشور به ميزباني دانشگاه شيراز گفت: اين دانشگاه به لحاظ پيشينه تاريخي و جايگاه علمي از جمله مراكز دانشگاهي سرآمد و پيشتاز در كشور است اما متناسب با گذر زمان از حيث امكانات و تجهيزات، توسعه لازم نداشته است.
اسكندر پور بيان كرد: گرچه در سال هاي گذشته اقدامات مناسبي براي توسعه دانشگاه شيراز صورت گرفته اما نياز است كه نمايندگان شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز حمايت هاي لازم را از اين دانشگاه شاخص داشته باشند.
در يازدهمين كنگره ملي مهندسي عمران كه با حضور جمعي از استادان و دانشجويان سراسر كشور به ميزباني دانشكده مهندسي دانشگاه شيراز برگزار شده، آخرين دستاوردهاي علمي و فناورانه متخصصان دانشگاهي و اصحاب صنعت ساخت و ساز (شامل مشاوران، پيمانكاران و ديگر فعالان حوزه خدمات مهندسي) ارايه مي شود.
اين كنگره تا فردا (يازدهم ارديبهشت) ادامه دارد.
9873 /6118

سرخط اخبار استان‌ها