۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۱۸
کد خبر: 83295626
T T
۰ نفر

مطالبات فرهنگیان خراسان جنوبی 108 میلیارد تومان است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۱۸
کد خبر: 83295626
مطالبات فرهنگیان خراسان جنوبی 108 میلیارد تومان است

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مطالبات فرهنگیان استان در سال 96 مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا سكینه طیبی یكشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: امسال بخشی از مطالبات حق التدریس ها و خرید خدمات سال 97 و امتحانات سال 96 پرداخت شده است.
وی اضافه كرد: اضافه كار پارسال معلمان تنها هفت ماه پرداخت شده است، در مجموع حقوق ماهیانه معلمان حق التدریس استان بیش از یك میلیارد و 500 میلیون تومان است.
طیبی بیان كرد: اداره كل آموزش و پرورش خراسان جنوبی 500 میلیون تومان به شركت های آب، برق و گاز بدهی دارد كه نیاز است این شركت ها راهكارهای كاهش مصرف انرژی در مدارس را به ما پیشنهاد دهند تا مدارس از معافیت بیشتر قبوض بهره مند شوند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در مدارس و كمبود اعتبار برای برگزاری این مسابقات هم گفت: هر سال مسابقات قرآن كریم در چهار مرحله و در 13رشته برگزار می شود، برگزاری این مسابقات امسال به استان ها سپرده شده و از سمت وزارتخانه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان كرد: سال گذشته حدود 400 میلیون تومان برای مسابقات پرورشی و قرآنی هزینه كرده ایم كه بیشتر این هزینه توسط خیرین تامین شد و امسال با صرفه جویی ویژه برای برگزاری مسابقات به 300 میلیون تومان نیاز داریم.
طیبی ادامه داد: جالب نیست كه بعد از 40 سال، امسال مسابقات قرآن در استان برگزار نشود، بخشی از هزینه های این مسابقات را با مساعدت خیرین تامین خواهیم كرد و برای تامین بخش دیگر نیازمند مساعدت سایر دستگاه ها و استانداری هستیم.
وی اظهار داشت: در هفته معلم امسال از 95 معلم نمونه شهرستانی، 29 معلم نمونه استانی و یك معلم برتر كشوری تقدیر می شود.
طیبی عنوان كرد: در مجموع برای برگزاری هر چه بهتر هفته معلم 250 میلیون تومان اعتبار نیاز است كه به دلیل كمبود اعتبار از استانداری درخواست مساعدت داریم.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مدارس چنانچه طبق الگوی مصرف در استفاده از برق صرفه جویی كنند، هزینه ای برای آنها اعمال نخواهد شد و در غیر این صورت هزینه برق باید مطابق تعرفه ها پرداخت شود.
محمد ابراهیم شركاء افزود: مدارس چنانچه طبق الگوی مصرفی ابلاغی كمتر از 10 درصد مدت مشابه سال قبل برق مصرف كنند، همان دوره از پرداخت تعرفه برق معاف خواهند شد.
وی عنوان كرد: مدارس خراسان جنوبی سال قبل 94 میلیون تومان معافیت برق داشته اند ولی چون برخی مدارس از قبل بدهی داشتند و هم اكنون كل بدهی آموزش و پرورش به شركت برق استان 253 میلیون تومان است.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: در مدارس نوساز طراحی به گونه ای انجام شده كه صرفه جویی در زمینه انرژی افزایش یابد.
محمدرضا بیگی افزود: تلاش خواهیم كرد كمبود فضای آموزشی استان را با مشاركت خیرین رفع كنیم.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی هم در این نشست خواستار احداث مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم شد و گفت: در استان 204 دانش آموزان اوتیسم شناسایی شده اند كه تنها 24 دانش آموز در حال تحصیل هستند.
مرضیه با اطمینان افزود: احداث مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم ضروری است و به بیش از یك میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بعد از گذشته هشت ماه با حضور استاندار خراسان جنوبی و اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
7556* 6054

سرخط اخبار استان‌ها