۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83293206
T T
۰ نفر
طرح غربالگري بينايي در مهدهاي كودك قصرشيرين انجام مي شود

قصرشيرين- ايرنا- كارشناس مسئول امور پيشگيري بهزيستي شهرستان قصرشيرين از اجراي غربالگري بينايي به منظور پيشگيري از تنبلي چشم در مهدهاي كودك اين شهرستان با دستگاه «پلاس اپتيكس» خبر داد.

نسرين ذهابي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح هم اكنون ر مهدهاي كودك، مراكز پيش دبستاني و پايگاه سلامت اجتماعي در حال اجراست.
وي اظهار كرد: پارسال در مجموع 750 تن در اين طرح معاينه شدند و از ابتداي امسال تاكنون نيز 130 كودك سه تا 6 ساله اين شهرستان در راستاي اجراي اين طرح مورد سنجش قرار گرفتند.
وي ادامه داد: از اين تعداد، در مجموع پارسال و امسال تاكنون حدود 37 كودك مشكوك به مبتلا به بيماري تنبلي چشم بودند كه براي مداوا و پيگيري درمان به متخصصين چشم پزشكي معرفي شده و تحت مداوا قرار گرفتند.
كارشناس مسئول امور پيشگيري بهزيستي قصرشيرين، از همه والديني كه كودكان سه تا 6 سال دارند درخواست كرد به منظور پيشگيري از بيماري تنبلي چشم به همراه فرزندان خود به پايگاه هاي بينايي سنجي مراجعه كنند.
ذهابي افزود: كودكان داراي مشكل بينايي از اين طريق به مراكز درماني تخصصي معرفي مي شوند.
دستگاه پلاس اپتيكس امكان معاينه در ۲۰ ثانيه را فراهم و اطلاعات و نتايج معاينه را بر روي صفحه رايانه اي كه به دوربين متصل است، ثبت مي كند كه اين دستگاه مشكلات بينايي از قبيل شماره چشم، آستيگماتيسم، انحراف جهت ديد، تنبلي چشم، آب مرواريد و ديگر مشكلات بينايي را گزارش مي دهد.
قصرشيرين در غرب كرمانشاه بيش از 27 هزار تن جمعيت دارد.
3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها