۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۳
کد خبر: 83292693
T T
۰ نفر

نوجوان مصدوم در تكاب با بالگرد به زنجان اعزام شد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۳
کد خبر: 83292693
نوجوان مصدوم در تكاب با بالگرد به زنجان اعزام شد

مهاباد - ايرنا - رييس مركز اورژانس تكاب گفت: يك پسر 14 ساله اهل اين شهرستان كه ظهر امروز/جمعه/ در يك سانحه رانندگي از ناحيه سر به شدت مصدوم شده بود براي درمان سريع توسط بالگرد اورژانس هوايي به بيمارستان آيت الله موسوي زنجان اعزام شد.

محمد سعيد اميدي شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نوجوان به همراه يكي از دوستانش در كمربندي بسيج شهر تكاب در حال دوچرخه سواري بود كه با يك دستگاه خودرو سواري پژو 405 تصادف كرد و بلافاصله به بيمارستان شهداي اين شهر منتقل شد.
وي اضافه كرد: يكي از راكبان دوچرخه بر اثر شدت برخورد دچار ضربه مغزي شد و به دليل احتمال شكستگي جمجمه با تشخيص پزشكان اورژانس تكاب با امداد هوايي به زنجان كه نزديكترين مركز درماني مجهز منطقه به شمار مي رود، اعزام شد.
رييس مركز فوريت هاي پزشكي تكاب ادامه داد: بنا به درخواست مركز اورژانس تكاب، بالگرد اورژانس هوايي استان زنجان وارد تكاب شد و اين نوجوان بدحال را به بيمارستان آيت الله موسوي اين استان منتقل كرد.
اميدي اضافه كرد: با توجه به شرايط حاد و نامساعد اين بيمار و مسافت طولاني جاده اي با مراكز درماني مجهز، اعزام بيمار با آمبولانس براي وي خطرآفرين بود و از اين رو براي انتقال وي در كمترين زمان از امداد هوايي استفاده شد.
وي با بيان اينكه نوجوان مصدوم ديگر در بيمارستان شهداي تكاب تحت مداواست، بيان كرد: خدمات اورژانس هوايي از بهمن سال گذشته در تكاب راه اندازي شده و تاكنون پنج ماموريت موفق توسط اين ناوگان در اين شهرستان انجام شده است.
تكاب با اقدامات و هماهنگي هاي انجام شده بين دانشگاه هاي علوم پزشكي آذربايجان غربي و زنجان از سه ماه پيش زيرپوشش خدمات اورژانس هوايي اين استان قرار گرفته است.
اين شهرستان با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي كوهستاني در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و داراي جاده هاي سخت گذر است و با توجه به فاصله 330 كيلومتري آن با مركز آذربايجان غربي (اروميه)، انتقال و اعزام بيماران اورژانسي براي دريافت خدمات درماني به صورت زميني مدت زمان زيادي را طلب مي كند.
تكاب در فاصله 230 كيلومتري زنجان واقع شده و با توجه به وضعيت مطلوب تر راه هاي دسترسي تكاب و زنجان هم اينك نيز بسياري از شهروندان براي انجام امور درماني خود به اين شهر مراجعه مي كنند.
7514/6185/3072

سرخط اخبار استان‌ها