۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83292504
T T
۰ نفر

تجليل از يك پويشگر جوان فرهنگي در انزلي

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83292504
تجليل از يك پويشگر جوان فرهنگي در انزلي

انزلي-ايرنا- انجمن داستان هزار و يك شب در آيين رونمايي از كتاب يك نويسنده گيلاني از آرمين صافدل باني پويش ' تو هم بخوان' تجليل كرد.

به گزارش ايرنا، آرمين صافدل كه مسئول امور فرهنگي انجمن طرفداران توسعه انزلي و اكنون دانشجوي كارشناسي ارشد علوم ارتباطات اجتماعي است با همراهي گروهي از جوانان اهل فرهنگ و هنر از آبان 96 پويش ' تو هم بخوان ' را با هدف كمك به نشر دانش و انديشه و گردش كتاب ميان مردم جامعه آغاز كرد.
برنامه هاي ارزشمند اين پويش به خوانش آثار ادبي ايران و جهان ، آشنايي چهره به چهره با نويسندگان بومي و تبادل كتاب خلاصه نمي شود آنها مي كوشند با برگزاري مراسم در نقاط مختلف شهر، مردم و مسئولان را به اهميت و ارزش ميراث فرهنگي، تاريخي و طبيعي شهر و لزوم حفاظت و پاسداشت آنها توجه دهند.
اقداماتي كه الهام بخش بسياراني در شهرهاي ديگر شده به نحوي كه از اين پويشگران جوان براي همراهي و همكاري دعوت به عمل آورده اند.
اين در حالي است كه تلاشهاي چشمگير و تاثيرگذار اين جوان بيست و هفت ساله اهل انزلي براي نشر فرهنگ مطالعه از چشم متوليان دولتي براي تقدير از وي در روز جوان به دور ماند.
چخوف خواني، ملاقات با ويرجينا وولف ، سفر با شازده كوچولو ، عشق در ادبيات معاصر ايران، پاي صحبت عزيز نسين ، داستانهاي با جغرافياي انزلي ، گيله قصه خواني ، قصه هاي تالاب انزلي و روايت سياحان ايراني و خارجي از بندرانزلي سرفصلهاي برنامه هاي فرهنگي پربار تو هم بخوان است كه هر دو ماه يك بار برگزار مي شود.
انتخاب مكانهايي مانند محوطه مناره تاريخي يا برج ساعت، پل قديمي غازيان ، پلكان عشق در بوستان ساحلي ، موج شكن ، موزيك جيگا در مجاورت بناي تاريخي شهرداري انزلي ، اسكله گرد، تالاب گمشده غازيان براي برگزاري اين رويداد منجر به حساسيت بيشتر مردم نسبت به لزوم حفظ اين سرمايه هاي فرهنگي و طبيعي شد.
همچنين در هشت گام اين رويداد تاكنون بيش از 700 عنوان كتاب بين شهروندان انزلي مبادله شده است.
مسئول انجمن داستان هزار و يك شب انزلي در آيين تجليل از آرمين صافدل تاكيد كرد : حمايت و تشويق جوانان فعال باعث ايجاد انگيزه براي ادامه كار و بالندگي و ارتقاي سطح فرهنگي شهر مي شود.
6030

سرخط اخبار استان‌ها