۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبر: 83290613
T T
۰ نفر
دانشگاه علمي كاربردي آمادگي آموزش نيروهاي صنايع كرمان را دارد

كرمان - ايرنا - رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان كرمان گفت: واحدهاي توليدي و صنعتي استان ممكن است زمان كافي براي آموزش نيروهاي خود نداشته باشند و ما آمادگي داريم كه با بهترين متخصصان دوره هاي آموزشي را در اين واحدها برگزار كنيم.

به گزارش ايرنا، محسن شمسي روز چهارشنبه در همايش ملي ايمني،بهداشت و محيط زيست(HSE) در سيرجان افزود: بخشي از اختيارات آموزشي به واحدهاي استاني واگذار شده و اگر بخشي از صنايع و خدمات استان نياز به نيروي كارآمد داشته باشد مي توانيم دوره ها را به صورت كوتاه مدت با حضور اساتيد و همكاري مراكز توليدي براي تربيت آنها برگزار كنيم.
وي با اشاره به فعاليت مراكز نو آوري و رشد در دانشگاه جامع علمي و كاربردي تصريح كرد: واحدها و كارخانه هاي صنعتي از اين مراكز استفاده كنند و زيبنده نيست مراكز بزرگ صنعتي از نيروهاي بومي استفاده نكنند.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان كرمان اظهار داشت: كسي كه مهارت داشته باشد با استفاده از فرصتي كه در اختيار دارد، كارهاي مفيدي را انجام مي دهد و از مهارتش كسب درآمد مي كند.
وي با بيان اينكه دانشگاه جامع علمي كاربردي وظيفه تربيت نيروهاي كارآمد و ماهر را بعهده دارد افزود: شايد فكر كنيم بيكاري زمينه ساز فساد در جامعه است اما مهمتر از بيكاري بي مهارتي نقش دارد.
شمسي تاكيد كرد: در دانشگاه علمي و كاربردي رشته هاي دانشگاهي متناسب با نياز جامعه ايجاد مي شوند و رشته هايي كه متقاضي ندارند به راحتي حذف مي شوند.
وي تصريح كرد: خانواده وزارت علوم و تحقيقات و فناوري براي تربيت نيروهاي مهارتي دست به دست همديگر داده اند كه بي مهارتي را برطرف كنيم تا بسياري از مشكلات حل شود.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان كرمان بيان كرد: 132مقاله به دبيرخانه همايش ملي ايمني،بهداشت و محيط زيست(HSE) ارسال شد كه در مجموع 87 مقاله براي اين همايش پذيرفته شده است.
وي افزود: 18 مقاله در روزهاي 4 و 5 ارديبهشت براي ارائه در اين همايش در 2 نوبت صبح و عصر سخنراني مي كنند.
شمسي بيان كرد: همچنين با انقعاد تفاهم نامه با سايت سيويليكا، مقالاتي كه برگزيده شده اند برروي اين سايت نمايش داده خواهند شد.
همايش ملي ايمني،بهداشت و محيط زيست(HSE)، توسط مركز آموزش علمي كاربردي نوبنياد سيرجان و با همكاري شركت صنعتي و معدني گل گهر سيرجان و اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي شهرستان سيرجان طي روزهاي چهارم و پنجم ارديبهشت در شهرستان سيرجان برگزار مي شود.
7437/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها