۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۳۵
کد خبر: 83287827
T T
۰ نفر
سيل هفت هزارو500ميلياردريال به بخش حمل ونقل خوزستان خسارت زد

اهواز - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي خوزستان با بيان اينكه عمليات ترميم و بازسازي خسارت هاي ناشي از سيل پس از فروكش كردن سيلاب به سرعت آغاز مي شود، گفت: برآوردها نشان مي دهد كه خسارت وارده به زيرساخت هاي حمل و نقل در اين استان تاكنون بيش از هفت هزار و 500 ميليارد ريال است.

رضا رضايي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:اين خسارت ها در حوزه اداره كل هاي راهداري، بنادر و راه آهن بوده و با توجه به اينكه هنوز سيلاب در خوزستان فروكش نكرده احتمال افزايش اين رقم وجود دارد.
وي ادامه داد: همچنان بخشي از جاده هاي خوزستان زير آب است و سطح آب پايين نيامده، لذا برآورد كاملي از ميزان خسارت ها نمي توان ارايه كرد.
رضايي بااشاره به سفر وزير راه و شهرسازي به خوزستان در ابتداي هفته جاري، و بررسي وضعيت جاده هاي تخريب شده بر اثر سيل بيان كرد:بر اساس تصميمات اتخاذ شده در اين سفر قرار شد هرچه زودتر كار عملياتي مسير كمربندي اهواز با توجه به اينكه ارتباط شهرهاي مهمي همچون آبادان، دشت آزادگان و چذابه را برقرار مي‌ كند، انجام شود.

* تردد در مسير اهواز - شوش
رضايي همچنين گفت: با طغيان رودخانه هاي دز و كرخه، برخي نقاط جاده اهواز - شوش دچار آبگرفتگي ، و خساراتي به آن وارد شد ولي از ابتداي هفته اين جاده به زير بار ترافيك رفته است.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارندگي در بالا دست ممكن است با رهاسازي آب از سدها مسيرهاي ترددي ديگري درخوزستان دچار آبگرفتگي شوند،افزود: نگراني وجود ندارد و احتمالا سيلاب جديدي در خوزستان نداريم.
رييس امور هماهنگي شوراي راه و شهرسازي خوزستان در خصوص اينكه برآورد زماني براي شروع كارهاي عملياتي ترميم خسارت‌ ها با توجه شرايط موجود، چه موقع خواهد بود، ادامه داد: با كاهش سطح آب در سه، چهار روز آينده اين امكان به وجود خواهد آمد.
طغيان رودخانه هاي دز، كارون و كرخه و رهاسازي آب از سد كرخه و دز به دليل بارش شديد باران در خوزستان و بالا دست باعث جاري شدن سيلاب در برخي مناطق خوزستان شده است.
خوزستان 18 هزار كيلومتر جاده ، 56 محور ارتباطي اصلي و فرعي و كمتر از يك هزار كيلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.
بر اثر سيل كم سابقه در خوزستان مسير ريلي جنوب در بلاك آهودشت به بامدژ از 15 فروردين دچار شستگي زيرسازي شد و تاكنون اين مسير ريلي مسدود است.
خطوط راه آهن جنوب 699 كيلومتر طول دارد كه 264 كيلومتر خطوط فرعي، مانوري، صنعتي و تجاري دارد.
9931/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها