۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83287378
T T
۰ نفر

هجوم ملخ های صحرایی به زرین آباد صحت ندارد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83287378
هجوم ملخ های صحرایی به زرین آباد صحت ندارد

ایلام - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی ایلام گفت: خبر ورود و هجوم ملخ های مهاجم صحرایی به منطقه زرین آباد دهلران بی اساس و كذب است.

به گزارش ایرنا، امروز در برخی كانال ها، سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی خبری مبنی بر هجوم ملخ های صحرایی یا دریایی به منطقه زرین آباد شهرستان دهلران منتشر شد كه موجب تشویش اذهان عمومی شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی ایلام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حضور چندین گروه از كارشناسان این سازمان در منطقه زرین آباد و دیگر مناطق اطراف موضوع به علت اهمیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
سیامك بیگی افزود: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد حشره ای كه به عنوان ملخ صحرایی ذكر شده نوعی سوسك بومی خود منطقه است كه به علت رطوبت بالای هوا و شرایط مساعد جوی امسال میزان تكثیر و زاد و ولد آنها نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.
وی یادآور شد: این سوسك ها از نوع شكارگر بوده و اقدام به شكار حشرات و آفات ریز كرده و به نوعی پاكسازی منطقه از آفات را انجام می دهند.
وی با انتقاد از رسانه هایی كه بدون بررسی صحت یك موضوع اقدام به انتشار اخبار دلهره آور می كنند، گفت: رسانه ها در قبال آرامش افكار عمومی مسئول هستند و انتشار اخبار كذب تبعات منفی گسترده را برای جامعه در پی دارد.
وی تاكید كرد: حركت و مناطق درگیر این حشره به طور مرتب توسط كارشناسان وزارت جهاد كشاورزی و نیز سازمان جهانی فائو رصد و اطلاع رسانی می شود.
بیگی افزود: هیچ گونه ملخ مهاجمی در استان ایلام تاكنون مشاهده نشده و تمام تمهیدات لازم برای مقابله با این حشره در صورت ورود به استان اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر ملخ های مهاجم صحرایی از طرف عربستان به سمت ایران در حركت هستند و تاكنون 6 استان جنوب و جنوب شرق كشور درگیر این موضوع شده اند.
این ملخ ها كه بعد از سیلاب و به خاطر رطوبت هوا و نیز افزایش فضاهای سبز كشاورزی و طبیعی به سمت ایران آمده اند می توانند در كمترین زمان ممكن حجم زیادی از خسارت ها را به بار بیاروند.
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها