۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83285711
T T
۰ نفر
رويكرد جديد اوقاف و امور خيريه ورود به عرصه هاي توليد است

رشت- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان با اشاره به رويكرد جديد سازمان اوقاف و امور خيريه در ورود به عرصه هاي توليد و نياز روز جامعه گفت: وقفT يك نهاد مردمي و در خدمت مردم براي رفع نيازهاي آنها است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين ستار عليزاده روز شنبه در ديدار با نماينده مردم شهرستان هاي شفت و فومن در مجلس شوراي اسلامي در رشت با اشاره به نامگذاري هوشمندانه رهبري در سال جاري به نام رونق توليد افزود: با توجه به تحريم ‌هاي دشمنان، مهمترين راهكار خروج از بن بست اقتصادي رجوع به توانمندي ‌ها و ظرفيت هاي داخلي است.
وي ويژگي فعاليت‌ هاي سازمان اوقاف را انجام فعاليت‌ هاي فرهنگي در كنار امور اقتصادي عنوان و تصريح كرد: سازمان اوقاف در جهت گيري وقف‌ هاي جديد براي ايجاد اشتغال، رفع بيكاري، كاهش فاصله طبقاتي و آموزش فنون و حرفه‌ هاي مختلف تلاش بسياري انجام داده است.
وي در ادامه با بيان اين كه مبارزه با موقوفه خواري يكي از موارديست كه مجلس و نمايندگان مي‌ توانند به سازمان اوقاف در پيشبرد اهداف اقتصادي و فرهنگي كمك كنند ، خاطر نشان كرد: سازمان اوقاف و امور خيريه گيلان با جديت به دنبال تثبيت مالكيت موقوفات است و در سال ‌هاي اخير به توفيقات قابل توجهي در اين باره دست پيدا كرده است.
نماينده مردم شهرستان هاي شفت و فومن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار در سخناني با اشاره به نامگذاري امسال به نام رونق توليد گفت: مقام معظم رهبري در بيانيه ارزشمند خود تحت عنوان بيانيه گام دوم انقلاب مسير حركت و برون رفت از مشكلات فعلي را ترسيم كردند و شعار سال را بي جهت، رونق توليد نامگذاري نكردند.
حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي افتخاري افزود: رهبري، رمز عبور از مشكلات معشيت جامعه را در توليد مي‌ دانند و دولت بايد با تامين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و صنعتي به اين سياست كلي نظام جامع عمل بپوشاند.
وي سازمان اوقاف و امور خيريه را يكي از نهادهاي موثر در رونق توليد عنوان و خاطر نشان كرد: سنت حسنه وقف با رويكرد پويا و انعطاف پذيري كه دارد همواره رفع نياز از جامعه را هدف قرار داده است.
وي سرمايه گذاري در موقوفات و تبديل به احسن آنها را از راهكارهاي كمك به رونق توليد در كشور دانست و تصريح كرد: توجه به رونق توليد مورد توجه متوليان وقف در به ثبت رساندن وقف‌هاي جديد و جهت دهي به نيات واقفان باشد.
نماينده مردم شهرستان هاي شفت و فومن در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: هر قدر بتوانيم فقر را در جامعه ريشه كن كرده و نياز به خارج را كاهش دهيم به هدف متعالي سنت وقف هم نزديك ‌تر مي شويم.
وي با اشاره به گردشگر پذير بودن شهرستان ‌هاي فومن و شفت اظهار داشت: از ظرفيت گردشگري مذهبي اين شهرستان ها مي‌ توان براي توسعه استان گيلان بهره گرفت.
استان گيلان داراي بيش از 940 بقعه متبركه است.
7286 /6030

سرخط اخبار استان‌ها