۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83283722
T T
۰ نفر
خانواده بانوي اهدا كننده عضو در بوكان مورد تجليل قرار گرفتند

مهاباد - ايرنا - طي مراسمي با حضور شماري از مسوولان و معتمدان شهرستان بوكان از خانواده «بنفشه كرد» كه اعضاي بدنش زندگي دوباره اي به چند نفر ديگر بخشيد تجليل شد.

به گزارش ايرنا، سرپرست شبكه بهداشت و درمان بوكان در اين مراسم كه روز پنجشنبه و در دفتر مديريت اين شبكه برگزار شد، اظهار داشت: با نهادينه شدن فرهنگ اهداي عضو و پيشرفت‌هاي پزشكي روز به روز اميد به زندگي در ميان بيماران نيازمند در كشور بيشتر مي شود.
محمد عباسي ادامه داد: اهداي عضو نشانه فهم و شعور جامعه و خانواده هاي اهدا كننده عضو است كه اميد به زندگي در ميان بيماران نيازمند را بيشتر كرده است.
وي افزود: با توجه به اينكه هزينه هاي درمان بيماران نيازمند پيوند عضو از جمله بيماران كليوي و دياليزي براي دولت و خانواده هاي آنها سنگين است، اهداي عضو علاوه بر كاهش آلام اين بيماران، بسياري از هزينه ها را براي آنان حذف مي كند.
عباسي ادامه داد: با توجه به افزايش بيماري هاي غير واگير و از كار افتادن برخي اعضاي بدن، اهدا و پيوند عضو در دنيا و كشورمان روز به روز جاي خود را بيشتر باز مي كند.
سرپرست شبكه بهداشت ودرمان بوكان گفت: اعضاي عضو در اين شهرستان بتدريج در حال تبديل شدن به يك فرهنگ است و اين امر باعث شده عضويت افراد در ستاد اهداي عضو شهرستان افزايش پيدا كند و به بيش از 120 نفر برسد.
به گزارش ايرنا، 17 فروردين ماه سالجاري خانم «بنفشه كرد» بر اثر آنوريسم و خونريزي دچار مرگ مغزي شد و سه عضو وي به بيماران نيازمند اهدا شد.
مرحومه داراي سه فرزند شامل يك دختر 25 ساله، پسر 18ساله و يك دختر چهار ساله است و از خانواده هاي معظم شهداي مهاباد به شمار مي رود.
در پايان اين مراسم از طرف دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي و شبكه بهداشت و درمان بوكان از اعضاي خانواده اين فرد تجليل شد.
طي 2 سال گذشته تاكنون اين دومين مورد از اهداي عضو است كه در مجموع به هفت نفر جان دوباره بخشيده اند.
7510/6185/3020

سرخط اخبار استان‌ها