۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83280728
T T
۰ نفر
شوراي فرهنگ عمومي از انديشه اهالي فرهنگ و هنر استفاده كند

تبريز-ايرنا-امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان هريس گفت: شوراي فرهنگ عمومي بايد از انديشه هاي مسئولان همه نهادها و اهالي فرهنگ و هنر استفاده و در جهت رسيدن به آرمان هاي مورد نظر تلاش كند.

حجت الاسلام قهرمان احمدي روز سه شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان هريس ضمن تبريك اعياد شعبانيه و عيد بزرگ نيمه شعبان شوراي فرهنگ عمومي را تجلي خرد جمعي دانست و گفت: شورا بايد بسترساز و سياست گذار فرهنگ عمومي مطلوب باشد .
وي با اشاره به اينكه برگزاري مجلس ترحيم در ساعات قبل از ظهر موجب حضور كارمندان در مجالس ترحيم و پشت در ماندن ارباب رجوع مي شود، گفت: چه بسا افرادي از شهرها و روستاهاي دوردست براي انجام كار اداري مراجعه مي كنند و بدون جواب با تحميل هزينه گزاف به محل زندگي خود برمي گردند.
امام جمعه هريس همچنين در خصوص به حداقل رساندن هزينه مراسم در حد وسع و اختصاص آن به منافع عام المنفعه و موسسه هاي خيريه تاكيد كرد.
وي با اشاره به فرارسيدن روز جوان، حضرت علي اكبر (ع) مي تواند الگوي بسيار مناسبي براي جوانان باشد.
حجت الاسلام احمدي ادامه داد: همچنان كه رهبر فرزانه انقلاب در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي توجه ويژه و خاصي به جوانان دارد و ادامه راه انقلاب در آغاز قدرتمند گام دوم را در گرو اعتماد به جوانان مي دانند، گفت: درصورت قطع شدن ارتباط نسل جوان با گذشته آسيب هاي آن غير قابل جبران خواهد بود .
وي خاطرنشان كرد: در انقلاب هاي ساير جوامع هرجا ارتباط نسل حال با گذشته گسسته است انقلاب ها با شكست و مشكل مواجه شده اند.
وي دادمه داد: بر اين اساس مقرر شده است در راستاي گام دوم انقلاب اسلامي در پايه دوازدهم دبيران در خصوص سبك زندگي بصورت كارگاهي در درس مديريت خانواده و سبك زندگي مباحثي را مطرح كنند و دانش آموزان در قالب سمينار و مقاله و پژوهش آموخته هاي خود را بيان كنند.
امام جمعه هريس همچنين به نامگذاري سال1398 بنام سال رونق توليد اشاره كرد و گفت: در سال هاي اخير رويكرد مقام معظم رهبري در نامگذاري سال، رويكرد اقتصادي بوده است و توليد و رونق آن اشتغال، رفاه، معيشت مطلوب، جامعه با نشاط و در مجموع اقتصاد پويا، فعال و قدرتمند را در پي خواهد داشت كه مي تواند در كاهش آسيب هاي اجتماعي هم بسيار موثر واقع شود .
شهرستان هريس با حدود 70هزار نفر جمعيت در 70 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي قرار دارد.
7227/3071

سرخط اخبار استان‌ها