۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۳:۴۲
کد خبر: 83279921
T T
۰ نفر

كانادا 43 مقام ونزوئلايي را تحريم كرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۳:۴۲
کد خبر: 83279921
كانادا 43 مقام ونزوئلايي را تحريم كرد

تهران – ايرنا – وزير خارجه كانادا روز دوشنبه اعلام كرد كه نام 43 تن از مقام هاي ونزوئلا را در ليست تحريمي خود قرار داده است.

به گزارش يورو نيوز، «كريستيا فريلند» وزير امورخارجه كانادا در بيانيه اي اعلام كرد كه اشخاص تحريم شده از مسئولان محلي يا كساني هستند كه عليه نهادهاي دموكراتيك ونزوئلا فعاليت كردند.
وزير خارجه كانادا هيچ اشاره اي به نام اشخاص تحريم شده نكرده است.
پيش تر نيز وزارت امور خارجه كانادا در بيانيه اي اعلام كرده بود كه با هدف فشار بيشتر بر دولت «نيكلاس مادورو» رئيس جمهوري ونزوئلا، شماري از مقام هاي اين كشور را در فهرست تحريم قرار داده است.
دفتر كنترل دارايي‌هاي وزارت خزانه‌داري آمريكا هفته گذشته چند شركت و كشتي را به بهانه ارتباط با ونزوئلا به فهرست تحريم‌ها اضافه كرد.
به گزارش ايرنا، آمريكا در ماه هاي اخير فشار بر ونزوئلا و دولت نيكلاس مادورو رئيس جمهوري اين كشور را افزايش داده و افزون بر برخي مقام هاي ونزوئلايي، صنعت نفت و برخي بانك هاي آن را نيز تحريم كرده است.
ونزوئلا از روز 28 ژانويه (8 بهمن ماه سال گذشته) كه گوايدو رئيس مجلس ملي اين كشور در خيابان هاي كاراكاس خود را رئيس جمهوري قانوني خواند، دچار بحران داخلي و بين المللي شده است.
آمريكا بلافاصله گوايدو را به عنوان رئيس دولت موقت در اين كشور به رسميت شناخت و خواستار كناره گيري مادورو از قدرت و برگزاري انتخابات زودهنگام شد.
برخي كشورهاي اروپايي و متحدان آمريكا در آمريكاي جنوبي و شرق آسيا همگام با واشنگتن خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.
مادورو آمريكا را به راه انداختن جنگ تجاري عليه اين كشور و تلاش براي ايجاد كودتا و براندازي نظام موجود در كاراكاس متهم مي كند.
شبك**9365**1392

سرخط اخبار جهان