۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83277552
T T
۰ نفر
نيروهاي مسلح نبايد جز خدا از چيزي واهمه داشته باشند

كاشان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه كاشان با اشاره به آيه هايي از قرآن كريم گفت: نيروهاي مسلح نظام جمهوري اسلامي ايران بايد مقتدر، جنگجو، شجاع و قوي بوده و جز خداوند يكتا از چيزي واهمه اي نداشته باشند.

به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالنبي نمازي روز يكشنبه در ديدار فرماندهان گروه 840 موشكي پادگان شهيد كبريايي آران و بيدگل افزود: بر اساس قرآن مجيد نيروهاي مسلح بايد براي حفظ اسلام، انقلاب و نظام هر لحظه بر اقتدار خود بيافزايند تا دشمنان حتي فكر حمله به كشور را نكنند.
وي بيان كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي البته اين مهم را با كمترين امكانات و تجهيزات در دوران هشت سال دفاع مقدس كه ايران در تحريم بود، به اثبات رساندند.
نماينده ولي فقيه در شهرستان كاشان اضافه كرد: فلسفه دفاع در همه نظام هستي وجود دارد و افزون بر اينكه مساله اي شرعي مي باشد، يك امر عقلي، طبيعي و تكويني نيز بوده و جمهوري اسلامي ايران هم براي تجهيز و دفاع خود هرگز از ساير كشورها اجازه نخواهد گرفت.
وي خدمت در نيروهاي مسلح را دوران درخشاني برشمرد و عنوان كرد: پيش از پيروزي انقلاب خدمت سربازي براي جوانان كار بسيار سختي بود، كسي شهامت مخالفت نداشت و آموزش ها تنها جنبه نظامي داشت و آموزش هاي معنوي، فكري، اخلاقي، احكام و آشنايي با حقوق خانواده مطرح نبود اما تحول بزرگي به بركت انقلاب اسلامي هم اكنون در آموزش نيروهاي مسلح شاهد هستيم.
امام جمعه كاشان با اشاره به سالروز شهادت امير سپهبد صياد شيرازي، از او به عنوان نيرويي نظامي، ديندار، منظم و دقيق ياد كرد و افزود: سربازان و فرماندهان نيروهاي مسلح بايد زندگينامه، منش و رفتار اميران و سرداران رشيد اسلام مانند صياد شيرازي را براي تربيت و پرورش سربازان جديد الگو قرار دهند.
آيت الله نمازي تصريح كرد: تفاوت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي با ساير كشورها در اين است كه نيروهاي نظامي ايران در دوران 2 ساله خدمت، افزون بر يادگيري مسائل نظامي با آموزش هاي تربيتي، مديريتي، قرآني، اخلاق و احكام نيز آشنا مي شوند اما بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه سربازان تا پايان دوره خدمت مهارتي نيز بياموزند.
وي در ادامه اقدام رييس جمهوري آمريكا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه هاي تروريستي را بر خلاف حقوق بين الملل دانست و يادآور شد: سازمان ملل متحد، كشورهاي اروپايي و شرق آسيا از جمله ژاپن و چين اين اقدام غيرعقلاني ترامپ را محكوم كرده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: دولتمردان آمريكا براي خودشان جايگاه برتري قائل هستند و مي خواهند از آنها پيروي كنيم اما در آموزه هاي اسلامي بردگي جايي ندارد زيرا انسان ها آزاد آفريده شدند و مي توانند از منابع طبيعي بهره مند شوند.
وي وضعيت حاكم بر نظام جهاني را پيچيده ارزيابي كرد و گفت: پشت سر صهيونيست ها اقليتي تشكيل شده كه ديدگاهشان حاكميت بر كره زمين است و اگر در خاورميانه پيروز شوند، سراغ ساير كشورها خواهند رفت.
29 فروردين با صدور پيامي از سوي امام خميني (ره) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي از سال 1358 با عنوان روز ارتش نامگذاري شده است.
6136/8123

سرخط اخبار استان‌ها