۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83276274
T T
۰ نفر
افزايش 101درصدي بودجه پارك علم و فناوري مازندران در سال 98

ساري – ايرنا - رئيس پارك علم و فناوري مازندران با بيان اينكه چتر حماتي دولت براي شركت هاي دانش بنيان و فناورانه در سال 98 گسترده تر از هميشه است، اعلام كرد كه بودجه امسال پارك استان مازندران بيش از 101درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي معتمدزادگان روز شنبه در نشست با واحدهاي فناور مازندران اظهاركرد: سال 97 بودجه داخلي پارك علم و فناوري استان مازندران حدود 60 ميليارد ريال بود كه امسال برغم شرايط بد اقتصادي كشور و دولت ، رشد قابل توجهي داشته است.
وي ادامه داد: نگاه دولت به پارك جدي بوده و گسترش حمايت چه از لحاظ تسهيلاتي و چه از لحاظ ارائه خدمات توليد تا فروش ، نشان از اين دارد كه دولت براي حركت به سوي اقتصاد فناورانه در حال برداشتن قدم هاي جدي و مصمم است.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران رشد 101 درصدي اعتبارات پارك مازندران ر ا در شرايطي دانست كه بر اساس بودجه سال 98 در كل كشوربودجه پارك علم و فناوري به طور ميانگين افزايش 75 درصدي داشت.
**افزايش پنج برابري پرداخت تسهيلات به واحد هاي فناورانه
رئيس پارك علم و فناوري مازندران همچنين از افزايش 5 برابري پرداخت تسهيلات به واحدهاي فناور و استارتاپ هاي تحت پوشش پارك در سال 98 خبر داد.
معتمدزادگان به هدف از افزايش تسهيلات اشاره كرد و گفت: با توجه به نوسانات قيمت ارز و مشكلات اقتصادي واحد هاي فناورانه و دانش بنيان، پارك علم و فناوري ارائه تسهيلات و حمايت خود از واحدهاي تحت پوشش را افزايش داد تا بخشي از اين مشكلات را براي آنها كاهش دهد.
وي همچنين سقف پرداخت تسهيلات از اعتبارات داخلي پارك به واحد هاي فناورانه و استارتآپي يك ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: در صورت قوي بودن و افزايش سطح توليد و اشتغال در اين طرح ها، با معرفي واحدها به نهاد هاي حمايتي مي توان تا سقف 50 ميليارد ريال تسهيلات دريافت كنند.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران مسير برخورداري از تسهيلات را فقط براي خوش حساب ها و توليد كننده هاي واقعي هموار عنوان كرد و تاكيد كرد: نظارت پارك از فعاليت واحدهاي توليدي و فناورانه دقيق و مستمر بوده و توان و خوش حسابي هر واحد براي دريافت تسهيلات بدون هيچگونه ملاحظه اي سنجيده مي شود.
** فضاي فيزيكي همچنان دغدغه بزرگ واحدهاي فناورانه
معتمدزادگان همچنين به اهميت توسعه فضاي فيزيكي تحت پوشش پارك اشاره كرد و گفت: فضاي فيزيكي يكي از مهمترين مولفه هاي پيشرفت و توسعه كاري شركت هاي دانش بنيان است و در اين مسير پارك همه ساله در جهت افزايش اين فضا جهت رسيدن هرچه بهتر به اهداف مورد نظر است.
وي كمبود فضاي فيزيكي براي استقرار كسب و كارهاي نو و شركت هاي دانش بنيان و فناورانه را يكي از دغدغه هاي بزرگ پارك عنوان كرد و افزود: سال 98برنامه هاي خوبي براي افزايش فضاي فيزيكي پارك درمازندران داريم كه شامل خريد ساختماني چهار طبقه در ساري براي شركت هاي فناورانه و همچنين دريافت زمين از دانشگاه علوم كشاورزي ساري براي ايجاد پرديس اصلي پارك علم و فناوري مي شود.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران با بيان اينكه در گرفتن زمين فراز و نشيب هاي زيادي پشت سر گذاشتيم گفت: در راستاي توسعه فضاي فيزيكي با دانشگاه علوم كشاورزي به تفاهم رسيديم و 2 و نيم هكتار زمين به ما اختصاص داده و طرح جامع آن تصويب و بودجه فاز اول هم دريافت شد.
وي ميزان زير بناي اين پرديس را حدود 6 هزار متر مربع عنوان كرد و گفت: به زودي كلنگ اين ساختمان نيز در استان به زمين زده مي شود .
معتمدزادگان افزود: عمده تلاش ما كاهش مشكل فضاي فيزيكي است و در اين راستا مجموعه خيام با يكهزارو 600 متر مربع زيربنا و 40 اتاق، ظرفيت حضور همزمان 15 واحد و شركت فناورانه سال گذشته به عرصه هاي پارك اضافه شد.
مازندران داراي يك پارك علم و فناوري و 12 مركز رشد است كه چهار مركز آن از جمله ساري ، آمل ، نوشهر و سيمرغ مستقيم زير مجموعه پارك علم و فناوري فعاليت دارند.
116 شركت دانش بنيان در مازندران با توليد حدود 400 محصول از سوي اين شركت ها زير نظر پارك قرار دارند. در حال حاضر فضاي زير مجموعه پارك علم و فناوري استان 5 هزارمتر مربع است.
پارك علم و فناوري مازندران از سال 89 فعاليت خود را با 4 شركت دانش بنيان آغاز كرد و اكنون ميزان صادرات اين شركت ها به حدود چهار ميليون يورو رسيده است.
در حال حاضر 6 مركز رشد در شهرستان هاي ساري، سيمرغ، آمل ، تنكابن و نوشهر فعال هستند كه مقرر شد هفتمين مركز رشد واحدهاي فناورانه در بهشهر شنبه هفته آينده افتتاح شود.
/1899/7335

سرخط اخبار استان‌ها