۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83275928
T T
۰ نفر

قم ميزبان بيش از 2/5 ميليون زائر در نيمه شعبان

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83275928
قم ميزبان بيش از 2/5 ميليون زائر در نيمه شعبان

روزنامه پيام قم روز شنبه 24 فروردين ماه مطلبي با عنوان ' قم ميزبان بيش از 2/5 ميليون زا ئر درنيمه شعبان ' را به رشته تحرير درآورده است.

دراين مطلب آمده است: در آستانه نيمه شعبان و حضور زائران و مسافران از سراسر كشور به شهر قم ، شهردار قم از آمادگي اين نهاد براي برگزاري جشن هاي شعبان خبر داد و گفت: حدود 2٫5 تا سه ميليون زائر در ايام نيمه شعبان به شهر قم وارد خواهند شد و تدبير شده تا زائرين خاطره خوبي را از شهر قم به يادگار ببرند.
دكتر سيدمرتضي سقائيان‌نژاد در ديدار آيت الله شبيري زنجاني، با بيان اينكه در ايام نوروز شهرداري از ماه‌ها قبل خود را آماده خدمت رساني به مردم كرده بود اظهار كرد: تلاش داشتيم آماده باشيم تا ميزبان خوبي براي زائرين كريمه اهل بيت (س) باشيم.
وي با اشاره به بارش شديد باران و وقع سيلاب در شهر قم افزود: در اين زمينه تدابيري انديشيده بوديم و پيش‌بيني‌هايي شده بود تا در زمان بارندگي كمپ‌هاي مسقف جهت اسكان اضطراري زائرين مورد استفاده قرار گيرد، اگرچه براي غير از اين زمان‌ها نيز استراحتگاه‌هايي را آماده كرده بوديم.
شهردار قم خدمت‌رساني 20 سالن مسقف در ايام بارش باران در شهر قم به زائرين را مورد توجه قرار داد و افزود: با برگزاري نماز جماعت در 11 بوستان برنامه هاي فرهنگي متنوعي را اجرا كرديم.
وي با اشاره به تشكيل 11 كميته براي تامين تسهيلات سفر براي زائرين گفت: در خصوص مقابله با سيلاب هم از سال‌هاي گذشته بحث لايروبي انهار و انتقال آب‌هاي سطحي را داشتيم؛ شايد يكي دو نقطه در شهر باشد كه مشكل داشته باشد كه يكي جنوب غربي قم و منطقه پرديسان است كه تدابير لازم در اين خصوص انديشيده شده است.
سقائيان‌نژاد با اشاره به بارش 49 ميليمتر باران در مرحله اول بارندگي در شهر قم افزود: اجازه ورود آب به داخل شهر داده نشد و در مرحله دوم نيز بالغ بر 35 ميليمتر بارش صورت گرفت كه بلوار زائر را مسدود كرديم تا مشكل و خطري براي مردم رخ ندهد.
وي با تاكيد بر اينكه بالغ بر 800 مترمكعب بر ثانيه حجم تردد آب در قمرود بود گفت: حجم مسير قمرود بالغ بر 250 مترمكعب در ثانيه است كه با وجود اينكه حدود 4 برابر بيشتر ورودي آب صورت گرفت مشكلي براي مردم رخ نداد و به سرعت پس از پايان بارش ، خدمت‌رساني از سر گرفته شد.
شهردار قم با اعلام آمادگي كامل براي برگزاري جشن‌هاي نيمه شعبان افزود: پيش بيني مي كنيم حدود 2٫5 تا سه ميليون زائر در ايام نيمه شعبان به شهر قم وارد خواهند شد و تدبير شده تا زائرين خاطره خوبي را از شهر قم به يادگار ببرند.
وي اضافه كرد: اطراف حرم مطهر تسهيلات خوبي براي زائرين تامين شده است؛ بيش از 40 چشمه حمام ويژه زائرين در مجتمع شمسه آماده خدمت‌رساني به زائرين است.
سقائيان‌نژاد توسعه خدمات زيست‌محيطي در شهر قم را يادآور شد و افزود: ساليانه بيش از 300 هكتار به فضاي سبز شهر قم اضافه شده است و تا دو سال آينده شاهد تغيير چهره فضاي سبز شهر قم خواهيم بود.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زيباسازي افزود: يكي ديگر از اقدامات صورت گرفته، توسعه آسفالت معابر بوده است؛ سال گذشته بيش از 300 هزار تن توزيع آسفالت داشتيم كه نسبت به سالهاي گذشته افزايش چشم گيري داشته و اگر همينطور ادامه يابد مشكلات معابر شهر رفع مي‌شود.
شهردار قم گفت: هر سال نزديك به يك هزار و 500 ميليارد تومان طرح‌هاي عمراني در شهر اجرا مي‌شود كه در چارچوب برنامه قم 1400 طراحي شده و با همين روال پيگيري مي‌شود.
وي با اشاره به ركود اقتصادي در كشور خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات اقتصادي و تحريم ها پروژه‌هاي عمراني را پيگيري كرده‌ايم؛ حدود هفت درصد درآمد شهرداري از دولت تامين مي‌شود و بقيه را مردم تامين مي‌كنند؛ اگر مردم به شهرداري اعتماد نكنند تامين هزينه‌ها انجام نمي‌شود و به دنبال اعتمادسازي هستيم تا مشاركت مردم هم جلب شود.
سقائيان‌نژاد يكي از معضلات شهر قم را در حوزه حمل و نقل ذكر كرد و افزود: قرارداد 10 ساله اتوبوس‌ها در حال اتمام بود و پايان سال قرارداد 104 دستگاه اتوبوس جديد منعقد شد كه بخشي از آنها وارد شهر شد و تا 6 ماه آينده مابقي وارد خواهد شد.
منبع: روزنامه پيام قم
7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها