۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83274283
T T
۰ نفر
قايق هاي امداد و نجات از خرمشهر راهي مناطق سيل زده شدند

آبادان - ايرنا - مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر از اعزام قايق هاي تندروي امداد و نجات به مناطق سيل زده خبر داد و گفت: محموله‌ كمك هاي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر نيز به مناطق سيل زده ارسال شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر، نورالله اسعدي روز پنجشنبه اظهار داشت:بندر خرمشهر از ابتداي شروع سيلاب با تشكيل كميته بحران تمام تمهيدات لازم را براي كمك رساني به مناطق درگير با سيلاب همچنين بسيج امكانات بندر براي مقابله با افزايش دبي رودخانه هاي كارون و اروند را به مورد اجرا گذاشت.
وي از ارسال محموله آذوقه و اقلام مورد نياز هموطنان سيل زده به حميديه خبر داد و افزود: اقلام تهيه شده براي كمك به مردم آسيب ديده از سيلاب شامل مواد غذايي ، آب معدني، لوازم بهداشتي و گوني بوده كه توسط چند دستگاه خودرو به مناطق سيل زده در حميديه منتقل شدند.
مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: علاوه بر اين، تعداد زيادي از كاركنان اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر به منظور كمك به ايجاد سيل بند و كمك به مردم سيل زده به مناطق درگير با سيلاب اعزام شدند تا به مردم اين مناطق ياري برسانند.
اسعدي از تاكيد مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي براي بسيج همه امكانات مورد نياز سيل زدگان خبر داد و گفت: اين اداره كل تاكنون به ارسال ادوات و ماشين آلات سنگين و همچنين كانتينر براي ايجاد سيل بند در مناطق آسيب پذير اقدام كرده است.
وي همچنين از اعزام قايق تندروي امداد و نجات اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر به مناطق سيل زده حميديه و دشت آزادگان خبر داد و افزود: تعدادي از نيروهاي متخصص امداد ‌‌نجات دريايي بندر خرمشهر نيز براي بررسي اوضاع و كمك به مردم سيل زده به اين مناطق اعزام شدند تا در خصوص كمك رساني به مردم اقدام كنند.
مدير كل بندر و دريانوردي خرمشهر از ادامه ارسال كمك هاي اين اداره كل به مناطق سيل زده خبر داد و تصريح كرد: اين بندر با تمام امكانات و نيروها در كنار مردم سيل زده قرار دارد و آماده هرگونه همكاري و امداد رساني به هموطنان است
بر اساس گزارش مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان در پي طغيان رودخانه هاي دز، كرخه و كارون، تاكنون دستور تخليه هفت شهر و بيش از 250 روستاي خوزستان صادر شده است.
همچنين 56 اردوگاه براي ساكنان مناطق سيل زده در نقاط امن آماده شده است و تا اين لحظه 105 هزار نفر در اردوگاهها و محلهاي اسكان اضطراري اسكان داده شده اند.
بر اساس همين گزارش سيل تاكنون به 438 واحد مسكوني شهري و 87 هزار واحد مسكوني روستايي خسارت وارد كرده است.
به گفته وزير كشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سيلاب هستند.
7104/6068

سرخط اخبار استان‌ها