۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۲۲
کد خبر: 83273488
T T
۰ نفر

سرنوشت كمربندي فريدونكنار به بانك ها سپرده شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۲۲
کد خبر: 83273488
سرنوشت كمربندي فريدونكنار به بانك ها سپرده شد

ساري - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي مازندران از بانك هاي فريدونكنار براي تكميل كمربندي اين شهرستان درخواست كمك كرد و گفت : دولت و وزارت راه و شهر سازي تعهد مي كنند كه تسهيلات پرداختي براي اين طرح را بپردازند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد نظري چهارشنبه شب در نشست بررسي مشكلات و مسائل فريدونكنار افزود : تكميل كمربندي فريدونكنار اكنون چندين سال است كه بر زمين مانده و بزرگ ترين مشكل اين طرح كمبود اعتبار پيمانكار است .
وي ادامه داد : در برنامه سال 98 دولت و وزارت راه و شهرسازي ظرفيتي ايجاد شده كه بانك ها به پيمانكاران وام بدهند و دولت اين وام ها را طبق مطالبات تصفيه خواهد كرد.
مديركل راه و شهرسازي مازندران پيشنهاد كرد كه چند بانك از شهرستان فريدونكنار متولي اين كار شوند و در مجموع و به صورت مشترك تسهيلات مورد نياز پيمانكار طرح را تامين كنند.
نظري گفت : اگر از ظرفيت شهرستاني استفاده شود و با تسهيلات بانك ها كسري بودجه براي تكميل كمربندي فريدونكنار برطرف شود ، تا 6 ماه آينده اين كمربندي به بهربرداري خواهد رسيد و طلسم چندين ساله آن شكسته خواهد شد .
وي به ديگر طرح هاي نيمه كاره استان نيز اشاره كرد و افزود : در حال حاضر با توجه به شرايط مالي دولت و كشور ، بايد از ظرفيت بانك ها استفاده كنيم تا بتوانيم پروژه هاي نيمه كاره را در سطح استان تكميل كنيم.
** پروژه هاي نيمه تمام در فريدونكنار فرسايشي شده است
نماينده مردم شهرستان فريدونكنار و بابلسر در مجلس شوراي اسلامي هم با اظهار اين كه پروژه ها در فريدونكنار فرسايشي شده است ، گفت : متاسفانه كمربندي فريدونكنار 18 سال از شروع آن گذشته است ولي به هيچ نتيجه اي نرسيده است.
ولي الله نانواكناري افزود : وعده هاي توسعه اي و عمراني در اين شهرستان نه تنها به انجام نمي رسد بلكه نيمه كاره بودن آن به بار اضافه بر روي زندگي مردم تبديل شده است.
شهرستان ساحلي فريدونكنار در مازندران بيش از 70هزار نفر جمعيت دارد و به واسطه ميزاني حدود پنج ميليون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنين وجود بندر ترانزيتي يكي از شهرستان هاي كوچك اما پر تردد استان است.
طرح احداث كمربندي جنوبي فريدونكنار به طول هفت كيلومتر در سال 1380 كلنگ زني شد تا حجم ترافيك درون شهري را كاهش داده و تردد در كريدور شرق به غرب مازندران را تسهيل كند، هنوز با گذشت اين همه سال به بهره برداري نرسيده است.
9919/1654

سرخط اخبار استان‌ها