سهم هشت میلیارد تومانی کمربندی فریدونکنار از سفر نوبخت به مازندران

ساری - ایرنا - فرماندار فریدونکنار گفت: در سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه هشت میلیارد تومان اعتبار به کمربندی فریدونکنار اختصاص داده شد که با این میزان اعتبار روند تکمیل پروژه از سر گرفته می‌شود.

مهدی نصیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بازدید معاون وزرات راه و شهرسازی ٢ میلیارد اعتبار نقدی و سه میلیارد از اسناد خزانه به کمربندی بودجه داده شد که پس از آن بازدید عملیات تکمیل کمربندی بدون وقفه در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به طولانی شدن این پروژه و روند فرسایشی آن در سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به مازندران ایشان با اعتبار هشت میلیاردی برای اتمام پروژه کمربندی و بهره‌برداری آن موافقت کردند. 

فرماندار فریدونکنار افزود: در هفته دولت عملیات اجرایی پنج‌کیلومتر باقی مانده از روشنایی مسیر کمربندی  نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان اغاز شد که با بهره برداری آن کار روشنایی به اتمام خواهد رسید.

نصیری ادامه داد: با ادامه این روند در شهریور ماه کمربندی به مرحله آسفالت خواهد رسید و تا پایان آبان ماه به صورت کامل زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

کلنگ ساخت کمربندی جنوبی فریدونکنار سال ۸۰ به زمین زده شد تا بتواند مشکل ترافیک سنگین داخل این شهر و ارتباط راحت میان غرب و شرق مازندران را برقرار کند ، ولی این پروژه تا سال پیش تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی یک سال گذشته هم ۳۵ درصد دیگر به آن اضافه شد.

افتتاح ١٢ میلیارد پروژه در هفته دولت در فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار همچنین از بهره برداری حدود ١٢ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت : این پروژه ها در بخش کشاورزی ، برق، خدماتی ، مسکن و راه و شهر سازی می باشد.

وی از کلنگ زنی پروژه طرح مسکن اقدام ملی در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ٨٠ واحدی با مشارکت مردمی و با زمینی دولتی با تسهیلاتی بالغ بر هفت میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

نصیری همچنین افتتاح کتابخانه شهدای روستای کاردگر محله بخش دهفری را از دیگر پروژه های مهم فرهنگی این شهرستان دانست و گفت: این کتابخانه بعد از ١٥ سال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان تجهیز و به بهره برداری می رسد.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.

این شهرستان ساحلی در کنار میزبانی از گردشگران ، یکی از مسیرهای اتصال شرق به غرب استان مازندران نیز محسوب می شود. علاوه بر این، کشاورزی و شالیکاری که از محور های اصلی اقتصاد فریدونکنار است، آن را به مقصد بسیاری از تاجران این محصول و تردد گسترده کشاورزان تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha