۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۰
کد خبر: 83273182
T T
۰ نفر

معلمان جانباز در آموزش و پرورش البرزتجليل شدند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۰
کد خبر: 83273182
معلمان  جانباز در آموزش و پرورش البرزتجليل شدند

كرج - ايرنا- همزمان با سالروز ميلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، روز چهارشنبه با حضور مسئولان بيش از 300 معلم جانباز نواحي و مناطق آموزش و پرورش البرز تجليل شدند.

به گزارش ايرنا، مدير كل آموزش و پرورش البرز در آيين تجليل از اين جانبازان ،گفت: پيوند مستحكم سپاه و مردم با ولايت فقيه از عوامل اصلي ماندگاري انقلاب و تداوم حيات جمهوري اسلامي ايران در عصر كنوني است.
سالار قاسمي اظهار داشت: حضور آگاهانه و سلحشورانه در صحنه‌هاي نياز انقلاب از شاخصه‌هاي منحصر به فرد پاسداران عاشورايي و جانبازان انقلاب اسلامي است.
وي بيان داشت :بزرگ‌ترين الگوي ما در تمام عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و... جانبازان هستند.
قاسمي به فضايل و سجاياي حضرت ابوالفضل العباس(ع) پرداخت و خاطرنشان كرد: وفاداري، ايثار و از خود گذشتگي و اطاعت پذيري مطلق از ولي و امام (ع) ازويژگي‌هاي بارز و مهم آن حضرت است.
وي با اشاره به اينكه گذشت و مردانگي حضرت ابوالفضل العباس (ع) قابل تجسم نيست ، يادآورشد: عشق و ايثار به ولايت را جز حضرت ابوالفضل ( ع) در كس ديگري نمي‌توان ديد.
قاسمي اضافه كرد: خاطرات دوران جنگ و ايثارگري‌هاي رزمندگان و شهدا را بايد در كلاس هاي درس به نسل نو منتقل كرد.
رئيس هسته گزينش اداره كل آموزش و پرورش البرز نيز در اين آيين گفت: نامگذاري فرخنده زاد روز بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسين (ع ) و ميلاد بزرگ پرچمداركربلا حضرت ابولفضل (ع) به نام روز پاسدار و جانباز، حاوي نكات الهام‌بخش و معناداري است.
رضا فلاحتكار افزود: ابتكار راهبردي حضرت امام (ره) در تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نامگذاري روز ميلاد امام حسين (ع) به عنوان روز پاسدار، بيانگر پيوند ذاتي اين نهاد مقدس انقلابي و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و كربلاي حسيني است.
وي تصريح كرد: ملت ايران نيروهاي ولايت مداري چون سپاه و بسيج را آيينه بصيرت ديني ، انقلابي و دفاع از كيان اسلامي ، انقلابي و جهان اسلام مي داند و خود را مديون شهدا و جانبازان مي دانند.
فلاحتكار يادآورشد: رسالت معلمان در آشنايي بيشتر دانش آموزان با الگوهاي ديني و ملي در پاسداري و گسترش فرهنگ غني اسلامي و قرآني خطير است و در شرايط كنوني با توجه به هجمه دشمن كه همواره رهبر معظم انقلاب به آن اشاره مي كند بسا سنگين تر از گذشته است.
وي در ادامه به بيان خاطره اي از شهداي مدافع حرم پرداخت و تاكيد كرد: همه ما مديون شهداي گرانقدر هستيم پس بايد در راه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و خدمت صادقانه به مردم در جامعه تلاش مضاعف كنيم.
رئيس اداره شاهد و امور ايثارگران اداره كل آموزش و پرورش البرز نيز گفت: جانبازان در دوران دفاع مقدس با ايثارگري خود ثابت كردند كه پيرو واقعي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي هستند.
قادر صفرپور تصريح كرد: پس از دفاع مقدس نيز اين دليرمردان با حضور در همه عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي ثابت كردند كه همچنان بر عهد خود با شهدا و امام شهدا ايستاده اند.
وي ادامه داد: جانبازان و ايثارگران قهرمانان اين كشور هستند كه با وجود نقص عضو همچنان وفادار به نظام اسلامي و مردم هستند و جانانه جان خود را براي دفاع از اين كشور كف دست قرارداند.
وي بيان داشت: امنيت و آرامش امروز ما مرهون ايثارگري شهدا ، جانبازان و ايثار گران است.
وي خاطرنشان كرد: به منظور يادآوري حماسه سازان دوران دفاع مقدس در اين روز عزيز از معلمان جانباز در نواحي و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تجليل به عمل آمد.
در اين آيين با اهدا لوح و هديه از جانبازان فرهنگي تجليل شد.
2819/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها