۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83273130
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: ايثار و شهادت را صرف مسائل جناحي نكنيم

رشت - ايرنا - استاندار گيلان با بيان اينكه فعاليت‌هاي حزبي و جناحي در چارچوب خود مايه توسعه جامعه است گفت: واژه ايثار و شهادت، فداكاري، جانباز و شهيد را نبايد صرف مسائل جناحي و سياسي كنيم و اين اقدام ظلم به اين بخش است.

گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاكيست؛ مصطفي سالاري در ديدار با جانبازان و فرزندان معظم شهداي ستاد استانداري، فرمانداري‌ها و بخشداري‌هاي تابعه با اشاره به اينكه ايام مبارك و مقدس اعياد شعبانيه با سوابق عزيزان شما كاملاً متناسب است افزود: امسال روز پاسدار متفاوت‌تر از سنوات گذشته گرامي داشته شد.
وي تمايز روز پاسدار امسال را به واسطه تجلي بارز نماد وحدت در ميان اركان مختلف نظام و مردم عنوان كرد و اظهار داشت: افراد مختلف با سوابق و ديدگاه‌هاي متفاوت در روز گذشته با بيان مطالبي واحد نشان دادند كه دوستدار پاسداران وطن و آرمان‌هاي انقلاب هستند.
نماينده عالي دولت در گيلان خاطر نشان كرد: نام پاسدار با دفاع مقدس، دفاع از كيان كشور و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي عجين شده است و اين افتخار متعلق به همه مردم است.
وي افزود: فردي كه ناقض مقررات و معاهدات مختلف بين‌المللي است يك هجمه تبليغي عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شروع مي‌كند، اتحاد ملت ما را بيشتر مي‌كند.
استاندار گيلان با اشاره به اينكه واژه جانباز نيز با ايثار و فداكاري عجين شده است افزود: اين افراد قسمتي از وجودشان را براي دفاع از كشور و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي فدا كردند و امروز نيز با دشواري‌هاي جسمي مواجه هستد.
وي نقش جانبازان، فرزندان، همسران و والدين شهدا را در جامعه بسيار مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين عزيزان امروز نيز مي‌توانند با ترويج از خودگذشتگي در ميان جامعه به عنوان الگو نقش‌آفريني كنند.
نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينكه در جامعه امروز نيز به ايثارگري با ترجمه و مصاديق متفاوت نسبت به دوران مقدس نيازمنديم گفت: بايد از اهداف كوچك خود بگذريم تا به تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي برسيم.
وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي حزبي و جناحي در چارچوب خود مايه توسعه جامعه است افزود: واژه ايثار و شهادت، فداكاري، جانباز و شهيد را نبايد صرف مسائل جناحي و سياسي كنيم و اين اقدام ظلم به اين بخش است و بايد از هر خدشه‌اي مصون بماند.
استاندار گيلان تصريح كرد: ايثار و شهادت بايد به عنوان اندوخته معنوي كشور در جهت اثرگذاري در بخش‌هاي ديگر باشد.
وي به آغاز سال جديد و ضرورت جديت بيشتر كاركنان در تحقق اهداف پيش‌بيني شده اشاره و خاطر نشان كرد: بايد در رسالت اداري خود به صورت جدي‌تر عمل كنيم تا شاهد رونق بخش‌هاي مختلف به ويژه اقتصاد و اشتغال باشيم و مشكلات كشور را كاهش دهيم.
سالاري اظهار داشت: اگر دست‌اندركاران وظيفه خود را آنگونه كه مردم انتظار دارند انجام دهند، مشكلات حل شدني است.
وي با بيان اينكه مواهب خدادادي به‌ويژه در استان گيلان نامحدود است افزود: اگر از ظرفيت‌ها با اصلاح اعمال و رفتار اداري و احساس مسئوليت استفاده كنيم شاهد رفع بسياري از مشكلات خواهيم بود.
نماينده عالي دولت در گيلان گفت: ايثارگران و خانواده آنان حس مسئوليت‌پذيري را در حد اعلاء در دفاع مقدس با پيشتازي تمام به اجرا گذاشتند و امروز نيز اين اقدام مورد انتظار جامعه است.
وي با تأكيد مجدد بر استفاده از ظرفيت ايثارگران در شرايط مساوي مبتني بر شايسته سالاري گفت: سوابق استفاده از ظرفيت ايثارگران در بخش‌هاي مختلف نشان داده است كه نسبت به مسائل عمومي كشور و پيشبرد آن با جديت عمل مي‌كنند.
وي با اشاره به تأكيد خود به همكاران مبني بر تشكيل ستاد انضباط اقتصاد مالي درخصوص بكارگيري صحيح از داشته‌هاي موجود با اولويت و براساس خواست مردم اظهار داشت: محورهاي اين ستاد حول حدود 15 موضوع همچون جلوگيري از اسراف، رعايت صرفه‌جويي در مصرف سوخت و انرژي، ساماندهي مأموريت اداري، سفر به شهرستان‌ها، پاسخگويي به مردم، تعداد سمينارها و كنگره‌هاو آنچه كه به زندگي مردم استان مرتبط مي‌شود، است.
سالاري به ساماندهي رفتارهاي اداري در مسير خدمت به مردم و در دسترس بودن اشاره كرد و افزود: بخشنامه‌هايي در اين خصوص ابلاغ شده و مي‌شود و در اين مسير همكاران بايد از آن مراقبت و با دقت اجرا كنند.
وي به تعيين 12 محور در راستاي استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي استان گيلان نيز اشاره و اظهار داشت: در اين خصوص در 2 محور ساماندهي آب‌بندان‌ها و رودخانه‌ها شيوه‌ نامه‌هايي تنظيم و ابلاغ شده است و در حوزه‌هاي ساماندهي شناگاه‌ها، گيل پارك، توسعه روستاها از حيث مسائل اوليه نيز پيش‌نويس‌ها مشخص شده و با خرد جمعي در مسير توسعه اقتصادي استان پس از تصويب ابلاغ مي‌شود.
نماينده عالي دولت در گيلان افزود: تلاش ما بر اين است در چهار ماهه نخست سالجاري 10 محور ديگر را با جديت عملياتي كنيم تا منافع آن به مردم برسد.
وي با بيان اينكه هرگونه تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي در ابتداي سالل براي تحقق در ماههاي باقي‌مانده مؤثر است گفت: اميدواريم در ايامي كه متبرك به نام سيدالشهدا (ع)، قمربني هاشم (ع) و سيدالساجدين (ع) است گام‌هايي برداريم كه رضايت ارواح شهدا و مردم را به دنبال داشته باشد.
در اين ديدار يكي از جانبازان و فرزندان شهدا به نمايندگي از جامعه ايثارگران به بيان ديدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
7296/2007/

سرخط اخبار استان‌ها