۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83273060
T T
۰ نفر
آذرنگ دبير بيست و دومين جشنواره ملي تئاتر فتح خرمشهر شد

تهران- ايرنا- مديركل هنرهاي نمايشي طي حكمي حميدرضا آذرنگ بازيگر، نويسنده و كارگردان تئاتر، سينما و تلويزيون را به عنوان دبير بيست و دومين جشنواره ملي تئاتر فتح خرمشهر منصوب كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از اداره كل هنرهاي نمايشي شهرام كرمي در اين حكم نوشته است: ايران اسلامي مفتخر است كه نام پاك‌ترين فرزندانش بر تارك پرافتخار ميهن همواره در جهان تلالو دارد. دلير مردان و شيرزناني كه به نيكي بلندترين واژه‌هاي افتخار را در هشت سال حماسه، معنا كردند. در اين ميان آزادسازي خرمشهر بي‌شك نقطه درخشاني در تاريخ اين سرزمين است. پاسداشت اين رشادت‌ها و بازگويي اين حماسه بي‌گمان اصل اخلاقي و تكليف حقيقي براي مردمان حق‌شناس اين سرزمين است.
هنرمندان اما در اين ميان وظيفه‌اي سترگ و خطير خواهند داشت. بيان جلوه‌هاي واقعي و آسماني آن ساحت بلند و شناساندن دقيق و شايسته آن بلندهمتان بي‌ادعا به نيكوترين شكل و خلاقانه‌ترين شمايل هنري.
نظر به تخصص، تجربه و دغدغه شخصي و هنري جنابعالي و با موافقت مديركل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد اروند به موجب اين حكم به عنوان «دبير بيست و دومين جشنواره ملي تئاتر فتح خرمشهر» منصوب مي‌شويد.
آذرنگ بازيگر، نويسنده و كارگردان تئاتر، سينما و تلويزيون است كه در آثاري با مضامين دفاع مقدس و مقاومت هنرمندي كرده است و تاكنون با آثاري چون «خيال روي خطوط موازي»، «آخرين مرواريد»، «اين كدام پنجشنبه است»، «روزي روزگاري آبادان»، «مادر مانده»، «دو متر در دو متر جنگ»، «در قاب ماه»، ‌«دو ليتر در دو ليتر صلح»، «ترن» و «هتلي‌ها» در جشنواره‌هاي مختلف صاحب جايزه شده است.
وي در سال گذشته نمايش «خنكاي ختم خاطره» را به عنوان نويسنده، كارگردان و بازيگر اجرا كرد كه علاوه بر اجراي عمومي، در سي و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر نيز حضور داشت و در عرصه بازيگري سينما نيز در فيلم‌ هايي چون «ملكه»، «تنگه ابوغريب» ايفاي نقش كرده است.
جشنواره تئاتر فتح خرمشهر يكي از جشنواره‌هاي موضوعي و باسابقه تئاتر است كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه اروند و با مشاركت اداره كل هنرهاي نمايشي برگزار مي شود.
فراهنگ ** 7561 **9157

سرخط اخبار استان‌ها