۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85477986
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: تردد امسال زائران اربعین از مرزها با فرآیند جدیدی همراه است

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ورود و خروج امسال زائران اربعین از مرزها به منظور تسهیل در ترددها با فرآیند جدیدی همراه است گفت: امسال طی هماهنگی به وجود آمده با طرف عراقی، ورود و خروج زائران تنها در یک طرف مرزها تایید می‌شود به این شکل که ورود زائران به مرز عراق توسط پلیس ایران و خروج زائران از مرز عراق تنها توسط پلیس عراق تایید می‌شود.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در کمیته زیرساخت اربعین در محل استانداری اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم اربعین در ایام گرم سال، مسائل مورد نیاز زائران مثل آب، یخ، غذا، اسکان، حمل و نقل در حال برنامه ریزی است.

ورود و خروج زائران تنها در یک طرف مرز

وی افزود: امسال طی هماهنگی به وجود آمده با طرف عراقی، ورود و خروج زائران تنها در یک طرف مرزها تایید می‌شود به این شکل که ورود زائران به مرز عراق توسط پلیس ایران و خروج زائران از مرز عراق تنها توسط پلیس عراق تایید می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: ساخت و سازهایی که باید توسط استان‌های دیگر در ۲ مرز شلمچه و چذابه انجام شود باید هر چه زودتر اجرا شود چرا که امسال تردد زائران قبل از مراسم اربعین آغاز می‌شود.

حسینی محراب ادامه داد: اگرچه عبور سه تا چهار میلیون زائر ایرانی به کشور عراق شرایط خاص خود را دارد اما به توفیق امام حسین (ع) و کمک مردم قابل حل است.

استاندار خوزستان بر چهار بانده‌ کردن جاده طریق الحسین(ع) قبل از ایام اربعین تاکید کرد

زمینه تردد آسان زائران فراهم شود

استاندار خوزستان با اشاره به ساماندهی پارکینگ های ۲ پایانه مرزی گفت: لازم است فرمانداری های دشت آزادگان و خرمشهر و همچنین منطقه آزاد اروند زمینه لازم برای تردد آسان و بدون دغدغه زائران را فراهم کرده تا زوار با خاطره خوب به کشور برگردند.

وی با اشاره به بهره گیری از تجربیات سال های گذشته و احصای مشکلات موجود در ۲ مرز شلمچه و چذابه بیان کرد: سال گذشته یکی از مشکلات موجود در مرزهای استان، موضوع تردد اتباع مقیم و غیرمقیم ایران بود به این شکل که اتباع مقیم از مرز چذابه و اتباع غیرمقیم از طریق مرز شلمچه خارج می‌شدند بنابراین امسال برنامه ریزی بهتری در این خصوص انجام خواهد شد.

نصب سایبان و سیستم مه پاش و چهار بانده کردن جاده طریق الحسین ضروری است

حسینی محراب اظهار کرد: امسال مسئله تردد اتباع خارجی از مرزهای استان در ستاد مرکزی اربعین مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد گذرگاه مرزی اتباع از مبدا سکونت آنها تعیین شود تا شاهد تجمع در مرزها نباشیم. همچنین راه اندازی موکب در مسیر برای اسکان زائران باید در دستور کار ارگان‌ها باشد تا زائران ما با مشکل مواجه نشوند.

استاندار خوزستان بر چهار بانده‌ کردن جاده طریق الحسین(ع) قبل از ایام اربعین تاکید کرد

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به گرمای هوا باید از اکنون نسبت به نصب سایبان ثابت و سیستم‌های مه پاش اقدام شود تا از گرما زدگی زائران جلوگیری شود و در پایانه‌های مرزی استان باید بخش بیشتری از مسیر به سیستم مه‌پاش مجهز شود و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس باید جدی تر از سال قبل عمل کنند.

حسینی محراب در ادامه چهار بانده کردن جاده جاده طریق الحسین (اهواز - چزابه) را امری ضروری دانست و گفت: تنها چهار کیلومتر این مسیر باقی مانده که انتظار داریم قبل از اربعین امسال کار اجرایی آن صورت گیرد؛ با توجه به اینکه اکثر تصادفات در مسیر برگشت است باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شود.

تعیین هفت استان به عنوان معین مرزهای خوزستان

وی با بیان اینکه در اربعین امسال هفت استان به عنوان معین مرزهای استان خوزستان تعیین شده اند اضافه کرد: استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و تهران به عنوان استان‌های معین کار زیرساخت در مرزهای استان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کارهای مرتبط با اربعین نباید در پیچ و خم مسائل اداری قرار بگیرد بلکه باید از تجربیات سال های گذشته و تجهیزات دیگر استان ها در این زمینه استفاده شود.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی همکاران و پشتیبانی وزارت خانه‌ها و استانداری‌های معین، امسال یک اربعین بهتر از سال گذشته را تجربه کنیم.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha