۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 83271690
T T
۰ نفر

هنرمندان در دفاع مقدس حضور جدي داشتند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 83271690
هنرمندان در دفاع مقدس  حضور جدي داشتند

قزوين -ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان قزوين با بيان اينكه هنرمندان در دفاع مقدس و پس از آن حضور جدي در ميدان داشتند، گفت:نيازمند حضور هنرمندان با فرماندهي بزرگاني چون شهيد آويني كه امروز روز شهادت ايشان است، هستيم و اين عصر، دوره پرچمداري و ميدان‌داري هنرمندان است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر نمايندگي ولي فقيه در استانق قزوين ، آيت‌الله عبدالكريم عابديني روز سه شنبه در ديدار جمعي از هنرمندان استان افزود: خداوند در كلام خود، كارش را با هنر آغاز كرد و هر كاتبي كه قرآن مي‌نويسد كارش ارزشمند مي‌شود، هر قاري كه قرآن قرائت مي‌كند كارش تحسين‌برانگيز مي‌شود و هر مفسري كه اسرار قرار را بيان مي‌كند شگفتي مي‌آفريند.
امام جمعه قزوين اظهار كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي هنرمندان را پا به پاي اهالي انقلاب ديده‌ام و در دفاع مقدس نيز اين عزيزان حضور جدي داشتند و با قلم، شعر، فيلم و عكس به حمايت از دفاع مقدس و انقلاب پرداختند.
وي خاطرنشان كرد: شهيد آويني به عنوان يك هنرمند ، حضور جدي در ميدان‌هاي جنگ داشت و صرفاً از دور نظاره‌گر جنگ نبود و به همين خاطر آثار ارزشمند و ماندگاري خلق كرد.
نماينده ولي فقيه در اين ديدار كه به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامي انجام شد، با تبريك حلول ماه شعبان، اعياد شعبانيه و روز پاسدار گفت: هنرمندي امام حسين (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و ياران باوفاي ايشان بود كه حضرت زينب (س) فرمودند من جز زيبايي چيزي نديدم.
وي اظهار داشت: كساني كه پيش از انقلاب اسلامي با رژيم دست ‌نشانده شاه مبارزه مي‌كردند، پس از انقلاب اسلامي لباس پاسداري پوشيدند.
وي با اشاره به رشادت‌هاي پاسداران در دفاع مقدس افزود: پاسداران در دفاع مقدس دلاوران ميدان جنگ عليه دشمن بودند و پس از آن هم راهي دفاع از حرم شدند و از مستضعفان جهان و مسلمانانح مظلوم حمايت كردند.
امام جمعه قزوين به حضور گسترده پاسداران در مناطق سيل‌زده نيز اشاره كرد و تأكيد كرد: شاهديم رئيس جمهور آمريكا اين عزيزان را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار مي‌دهد درحالي‌كه داعشي‌هايي كه جز ويراني، خرابي، كشتار، بي‌رحمي و خيانت چيز ديگري نداشتند، تحت حمايت او قرار دارند.
6012

سرخط اخبار استان‌ها