۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۵
کد خبر: 83264320
T T
۰ نفر

تعداد مراكز اقامتي فرهنگيان قزوين افزايش يافت

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۵
کد خبر: 83264320
تعداد مراكز اقامتي فرهنگيان قزوين افزايش يافت

قزوين – ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: به دليل افزايش حضور مسافران نوروزي در شهرهاي استان تعداد مدارس در نظر گرفته شده با هماهنگي و اعلام ستاد اسكان استان از 81 مدرسه به 87 و از 792 كلاس درس به 892 مورد افزايش يافت.

خيرالله رحماني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:از ابتداي تعطيلات نوروزي تا پايان 13 فروردين ماه هشت هزار و 107 خانوار و 29 هزار و 187 نفر به ميزان 59 هزار و 605 نفر روز در مراكز اقامتي و مدارس استان اسكان يافته اند.
مديركل آموزش و پرورش استان عنوان كرد:اين ميزباني با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در قالب جلسات متعدد و تامين امكانات مناسب و همچنين همكاري شايسته 200 نفر از عوامل اجرايي ستاد اسكان نوروزي فرهنگيان استان صورت پذيرفت.
رحماني با اشاره به مهمترين اقدامات ستاد بحران آموزش و پرورش استان با توجه به بارندگي ها و سيلاب هاي اخير، افزود: بعد از تشكيل اولين جلسه ستاد بحران استانداري قزوين، ستاد بحران در اداره كل آموزش و پرورش تشكيل شد و تمام معاونان اداره كل و روساي مناطق براي كاهش خسارت احتمالي بارندگي ها و مقابله با شرايط بحراني به حالت آماده باش درآمدند.
وي اضافه كرد: همچنين با هماهنگي هاي صورت گرفته در مراكز اسكان برنامه ريزي لازم براي اسكان مسافران نوروزي و احيانا اسكان سيل زدگان صورت گرفت.
رحماني ادامه داد:هم اينك مشكل خاصي در استان گزارش نشده و اقداماتي هم براي ارسال كمك هاي فرهنگيان به استانهاي سيل زده صورت گرفته است.
اين مسئول با اشاره به اقدامات ديگر صورت گرفته در بارندگي هاي اخير، افزود: شركت در جلسات متعدد ستاد بحران با حضور استاندار قزوين، تشكيل جلسه روساي مناطق و نواحي و تاكيد بر مراقبت از مدارس، سركشي به كليه مدارس و كنترل وضعيت پشت بامها و ايزوگام ها با توجه به تعطيلي مدارس،نظارت بر حياط و تاسسيات مدرسه براي اطمينان از خروج آبهاي بارندگي براي جلوگيري از آسيب هاي احتمالي ناشي از بارندگي ها، تشكيل تيم هايي براي سركشي به مدارس، اطلاع رساني گسترده، لحظه اي و به موقع و اعلام هشدارها به نواحي ،مناطق و مديران مدارس، تخليه به موقع آب هاي جمع شده ناشي از بارندگي در بعضي از مدارس ناحيه يك قزوين مانند شهر محمود آباد نمونه با هماهنگي و حضور به موقع خودروهاي آتش نشاني و شهرداري و وصل مجدد برق بعضي از مدارس ناحيه يك و دو قزوين از جمله اقدامات صورت گرفته در بارندگي هاي اخير بوده است.
6101

سرخط اخبار استان‌ها