۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۰
کد خبر: 83263837
T T
۰ نفر
195هزارليتر بنزين ازخوزستان به مناطق سيل زده لرستان ارسال شد

خرم آباد - ايرنا - مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه خوزستان (اهواز) گفت: 6 محموله سوخت (بنزين) به ظرفيت 195هزار ليتر ، شامگاه سه شنبه از انبار نظاميه اهواز به مناطق سيل زده خرم آباد و پلدختر ارسال شد.

نعمت اله نجفي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از اين محموله هاي سوختي با وجود سختي راه و خطرات ناشي از سيلاب به شهر سيل زده پلدختر رسيد و پنج محموله ديگر از طريق آزاد راه انديمشك - خرم آباد به مركز لرستان ارسال شد.
وي با اشاره به اينكه انبار نفتي خرم آباد به دليل بروز سيلاب از مدار عمليات خارج شده است، اظهارداشت: چند محموله سوختي ديگر نيز به مناطق سيل زده لرستان آماده ارسال است.
نجفي بيان كرد: تانكرهاي سوخت رسان عملياتي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي در حالت آماده باش بوده و مهياي سوخت رساني به هر يك از نقاط سيل زده و در معرض سيلاب استان هاي خوزستان و لرستان هستند.
از مجموع سه جايگاه سوخت شهر پلدختر 2 جايگاه زير آب رفته و از مدار عملياتي خارج شده و هم اكنون تنها جايگاه چاغروند اين شهر فعال است.
آغازين روزهاي امسال شدت بارش ها و وقوع سيل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان اين استان درگير و دار اين حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش هاي امسال تا 800 ميليارد تومان عنوان شد و در حالي كه تلاش براي احياي مجدد استان آغاز شده بود موج بارشي جديدي از ابتداي هفته جاري سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعاليت اين سامانه از هفته دوم تعطيلات نوروز98 و به صورت متناوب ادامه داشت بارش هاي سيل آسايي كه چندين رودخانه مرده استان را از خواب خشكسالي بيدار و روانه شهر و روستاهاي استان كرد.
دوشنبه 12 فروردين سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان هاي دلفان، كوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگني طغيان سد مروك دورود سرريز كرد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترك كنند.
اكنون برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شده، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، اليگودرز و دوره چكني راه دسترسي ندارند .
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه كشكان از 12 فروردين 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گيري با سيلاب داشتند و يك شبانه روز را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امكاناتي در پشت بام منازل يا كوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، اما از نخستين ساعات 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يك راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال كار امدادرساني به مردم آغاز شده است.
برآورد اوليه از خسارت سيل اخير در لرستان 15 هزار ميليارد ريال است و بر اساس اعلام پزشكي قانوني تا كنون 14 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273

سرخط اخبار استان‌ها