۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83260535
T T
۰ نفر
ساكنان روستاهاي حاشيه رودخانه هاي خوزستان آب ذخيره كنند

اهواز - ايرنا - شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان نسبت به قطعي آب در برخي روستاهاي اين استان هشدار داد و از ساكنان خواسته نسبت به ذخيره سازي آب اقدام كنند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان در اطلاعيه اي اعلام كرد:به اطلاع اهالي روستاهاي مسير رودخانه هاي دز، كرخه و كارون مي رساند، با توجه به اعلام شرايط فوق العاده در استان به دليل وقوع سيلاب و احتمال وارد آمدن خسارت به تاسيسات آبرساني روستايي و اختلال در تامين آب مورد نياز، توصيه مي شود براي ساير مصارف ضروري نسبت به ذخيره سازي و صرفه جويي و مديريت مصرف آب اقدام كنند.
اين گزارش حاكيست: شركت آبفا روستايي در مدت وقوع سيلاب توسط تانكرهاي سيار و با توزيع آب بسته بندي، نياز روستاييان را تامين خواهد كرد.
در سيلاب اسفند سال 97 و فرودين جاري بيش از 14 ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف از جمله خطوط انتقال، شبكه توزيع، ابنيه، تصفيه خانه ها، تجهيزات برقي، تجهيزات الكترومكانيكال، الكتروپمپ ها و اسكله هاي آبگير خوزستان وارد شد. برخي روستاهاي اهواز، دزفول، شوش، ايذه، شوشتر، هويزه، دشت آزادگان، رامشير، انديكا، لالي و مسجد سليمان بيشترين خسارت را متحمل شده اند.
سازمان آب و برق خوزستان در روزهاي اخير با صدور اطلاعيه هايي نسبت به وقوع سيل در حوضه رودخانه هاي دز، كرخه و كارون هشدار داده و اعلام كرده سه شهر و 51 روستا در حوضه كرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه كارون در معرض سيلاب هستند و دستگاه هاي اجرايي بايد آمادگي تخليه آنها را داشته باشند.
9887/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها