۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83259556
T T
۰ نفر
ظرفیت اقتصادی روستاهای هدف گردشگری تقویت شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت اقتصادی روستاهای هدف گردشگری، جذب گردشگر را به دنبال خواهد داشت كه برای توسعه همه جانبه روستا این مهم باید در دستور كار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جمع مردم روستای هدف گردشگری « چِنشت» سربیشه افزود: این روستا دارای ظرفیت های بسیار خوبی است كه باید به بهترین وجه ممكن از آن بهره مند شد.
وی با بیان اینكه بخشی از زیرساخت های چنشت نیازمند تدبیر است تصریح كرد: بسیاری از مشكلات مطرح شده قابل حل است كه با كار كارشناسی و تامین اعتبار توسط فرمانداری محقق خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مشكلات مربوط به این روستا در مركز استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت كه امیدواریم مصوبه های مورد نظر در سال 98 اجرایی شود.
دهیار روستای چنشت هم در این نشست با بیان اینكه آب آشامیدنی از مهمترین مشكلات مردم این روستا است گفت: در چند سال گذشته بیش از 100 خانوار از این روستا به دلیل نبود آب آشامیدنی مهاجرت كردند.
ذبیح الله حسن پور اظهار داشت: پروژه تامین آب آشامیدنی روستا تا 95 درصد آماده است كه درخواست داریم پنج درصد دیگر به زودی اجرایی شود.
وی راه دسترسی را از دیگر مشكلات روستا ذكر كرد و افزود: چنشت جزو هفت روستای شگفت انگیز كشور است و به همین دلیل در ایام تعطیلات گردشگران زیادی به این منطقه سفر می كنند و جاده فعلی آن پاسخگوی ترافیك تعطیلات نیست.
حسن پور، گاز و فاضلاب را از دیگر مشكلات دانست و گفت: موقعیت جغرافیایی منطقه اجازه حفر چاه را به روستاییان نمی دهد و در صورت حفر در كوتاهترین مدت فاضلاب ها پر و سرریز می شود.
روستای چنشت به عنوان بزرگترین روستای سربیشه جزو هفت روستای شگفت انگیز كشور و به عنوان سرزمین رنگ ها معروف است.
استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (شنبه) وارد بخش مود در سربیشه شد و بدو ورود به این شهرستان مرزی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام كرد.
دیدار با خانواده شهید حسینی چهكند، بازدید از پروژه زیرگذر مود، مجتمع كشت و صنعت بیدمشك، روستای چنشت، آستانه بی بی زینب خاتون (س) و بوم گردی هریوند از مهمترین برنامه های امروز سفر محمد صادق معتمدیان به بخش مود سربیشه است.
3215 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها