۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83257575
T T
۰ نفر
فرماندار آستارا: وحدت شيعه و سني فرصتي براي توسعه است

آستارا - ايرنا - فرماندار آستارا گفت: وحدت اهالي تشيع و تسنن فرصتي براي توسعه همه جانبه اين شهرستان است و مسئولان با برنامه ريزي دقيق از اين فرصت استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسن رستم زاد غروب چهارشنبه در نشست با علماي شيعه و سني، مداحان، فعالان هيات هاي مذهبي و موسسات قرآني در فرمانداري آستارا افزود: تبيين منويات مقام معظم رهبري و آرمان هاي نظام اسلامي براي نسل جوان از وظايف سنگين علماست و نبايد در اين راستا كوتاهي شود.
وي اضافه كرد: امنيت و پيشرفت حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي جامعه حاصل وحدت مردم است و بايد از ظرفيت علماي اهل سنت در آئين هاي ملي و مذهبي آستارا استفاده شود.
وي بيان كرد: آبرساني و گازرساني به مناطق روستايي و مرزي و استمرار طرح تحول نظام سلامت از راهبردهاي دولت تدبير و اميد است و دولت براي حل مشكلات مردم از همه ظرفيت ها استفاده مي كند.
رستم زاد گفت: طلاق و بيكاري جوانان تهديدي براي جامعه است و علماي شيعه و سني براي كاهش آسيب هاي اجتماعي پيشگام شوند.
فرماندار آستارا گفت: دشمنان با تفرقه و سياه نمايي، مردم را از انقلاب مايوس مي كنند و برخي سايت ها و شبكه هاي مجازي به اين مي پردازند و جوانان در اين خصوص آگاه باشند.
وي افزود: شيعيان و اهل سنت آستارا در استقبال از سفر رئيس جمهوري به گيلان، وحدت و همدلي خود را به منصه ظهور گذاشته و جواب محكمي به ياوه گويي هاي دشمنان دادند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي آستارا نيز به فعاليت 300 هيات مذهبي، تشكيل انجمن عالي قرآن، كانون هاي فرهنگي و تبليغي، موسسات و خانه هاي قرآن و كانون مداحان و شاعران آئيني در اين شهرستان اشاره كرد و مشاركت جوانان و نخبگان فرهنگي را در اين راستا خواستار شد.
حجت الاسلام ابراهيم حاتمي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي علمدار وحدت و بصيرت امت هاي اسلامي هستند و بايد با تبعيت ار فرامين معظم له، زمينه عزت امت اسلامي را فراهم كنيم.
وي بيان كرد: توطئه هاي دشمن بيشتر از گذشته شده و نقشه استكبار، اختلاف افكني بين امت هاي اسلامي است و بايد وحدت و انسجام ما دشمن شكن باشد.
همچنين تعدادي از علما و مسئولان آستارا به مناسبت سال نو، شامگاه چهارشنبه با خانواده هاي شهيدان نادر دياري و گل بابا خدايي ديدار كردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است و حدود 17 درصد جمعيت آن را اهل سنت تشكيل مي دهد.
7105 / 7124 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها