۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 83256093
T T
۰ نفر
اختلالات ناشی از آبگرفتگی و بارش های شدید در اراك مدیریت شد

اراك - ایرنا - شهردار كلانشهر اراك گفت: اختلالات ناشی از بارندگی شدید و بارش برف سنگین 2 روز اخیر در این شهر در سایه كار برنامه ای و همكاری بین بخشی قوی مسئولان و مردم مدیریت شد.

«محمد كریم شفیعی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم و شدت بارش های اراك در 2 روز اخیر به گونه ای بود كه اگر كار شناسایی مناطق آبگیر و مستعد سیلاب به درستی و با سرعت انجام نمی شد مشكلاتی ایجاد می كرد.
وی توضیح داد: در این مدت ضمن تشكیل ستاد مدیریت بحران شهری در اراك از مسیر های آبراهه، رودخانه فصلی كه از میان شهر عبور می كند و آب بندهای منطقه دره گردو بازدید شد و مراقبت های جدی در هدایتگری صحیح آب و رفع انسدادها و مشكلات در مسیر عبور صورت گرفت.
شهردار كلانشهر اراك خاطرنشان كرد: سازه غیرهمسطح شریعتی اراك در مسیر رودخانه فصلی میان شهر استقرار یافته كه قالب بندی عرشه های آن در بستر رودخانه است و به تازگی بتن ریزی آن تمام شده به همین خاطر در 2 روز اخیر نیروهای آتش نشانی مراقبت های جدی در این خصوص انجام دادند و زباله و خاشاك را كه ممكن بود باعث تخریب پل شود پاكسازی مستمر داشتند.
شفیعی با قدردانی از تمامی كاركنان شهرداری در روزهای اخیر، اظهار داشت: حجم و شدت بارش های 2 روز اخیر در سال های اخیر كم سابقه بوده و بسیج نیروهای شهرداری اراك موجب شد كه با كمترین مشكل از این بحران عبور شود.
وی ادامه داد: با آغاز بارش سنگین برف در روز جاری نیز نیروهای فضای سبز با مشاركت مردم كار تكاندن برف از درختان را انجام داده و اجازه ندادند كه به سرمایه های طبیعی و فضای سبز آسیب وارد شود.
شهردار كلانشهر اراك توضیح داد: نیروهای شهرداری و تجهیزات و ماشین آلات فنی این نهاد در مسیر هدایت آبراهه رودخانه فصلی اراك به سمت داود آباد كه با آبگرفتگی همراه شده بود به كمك فرمانداری شتافتند و مشكلات این بخش را در كمترین زمان ممكن ساماندهی كردند.
شفیعی خاطرنشان كرد: با توجه به دمای هوا نیروهای برفروب شهری در پاكسازی معابر از نمك پاشی كه موجب آلودگی آب های سطحی و آسیب به فضای سبز می شود خودداری كرده و در نقاط مشكل دار تنها از ماسه استفاده كردند.
وی عنوان كرد: همراهی مردمی در مدیریت آبگرفتگی سرمایه بزرگی است و شهرداری اراك از همراهی شهروندان دلسوز و خوش فكر در راهبری امور شهری استقبال می كند.
شهردار كلانشهر اراك ادامه داد: عصر امروز نیز در كنارگذر شهر به دلیل مشكل فنی برای یك خودروی سنگین راه برای ساعتی مسدود شد كه با كمك پلیس راهور در كوتاه ترین زمان ممكن این وسیله نقلیه به حاشیه راه منتقل شده و آمد و شد از سرگرفته شد.
شفیعی یادآور شد: اقدامات برنامه ای، جدیت در تكالیف واگذار شده و همبستگی و همراهی موثر دستگاه های مسئول و مردم كلید موفقیت در مدیریت بارش های شدید بود كه امید است به عنوان الگویی در تمامی حوادث احتمالی به كار گرفته شود.
كلانشهر اراك مركز استان مركزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می كند.
شهردار اراك پنجم فروردین ماه جاری با حضور معاون وزیر كشور به صورت رسمی كار خود را آغاز كرده است.
6013/

سرخط اخبار استان‌ها