۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 83256036
T T
۰ نفر
برق منطقه‌ای یزد برای پیشگیری از حوادث ناشی از سیل آماده است

یزد - ایرنا - مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: آمادگی كامل برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از بارش ها وجود دارد و آماده‌باش نیروها تا پایان بارش ها و استقرار شرایط جوی پایدار به قوت خود باقی است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این شركت ، محمدحسن صباغزادگان در نخستین نشست كمیته مدیریت بحران شركت برق منطقه‌ای یزد اظهار داشت: بارندگی در استان وضعیت مطلوبی داشت و برای ایمنی بیشتر برخی از مسیرهای پرخطر بسته ‌شد تا از احتمال بروز حوادث كاسته شود.
وی با اشاره به دستور مدیرعامل شركت توانیر برای بسیج گروه های اجرایی به منظور آمادگی در برابر حوادث احتمالی ، هدف از تشكیل این جلسه را بررسی وضعیت موجود و پیش‌بینی حوادث احتمالی برای پیشگیری و كاهش خسارت‌های احتمالی دانست.
در این نشست نامه مدیریت بحران استانداری یزد مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت.
در ادامه ایستگاه‌های برق كه در محدوده مسیر حركت رواناب‌ قرار داشتند مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات پیشگیری برای كاهش احتمال خسارت ناشی از سیل تعیین شد.
اعزام گروه های تعمیرات خط به مناطق حادثه‌خیز و دوردست استان، اعزام كارشناسان معاونت طرح و توسعه برای بررسی وضعیت تجهیزات در معرض حادثه، آماده‌به‌كار بودن دیزل ژنراتورها، برج نورها و خودروهای شاسی‌بلند و آمادگی كامل انبار مركزی برای پشیبانی از عملیات تعمیراتی؛ مجموعه اقداماتی بود كه برای پیشگیری از حوادث احتمالی انجام‌ شد.
بارندگی ها از دیروز(دوشنبه) در استان یزد آغاز و سبب جاری شدن سیلاب در تعدادی از رودخانه های فصلی شهرستان های استان شده است.
افزایش بارندگی‌ها در حالی است كه یزد در 20 سال اخیر با پدیده خشكسالی شدیدی روبرو بود و به علت كاهش بارندگی ها از جمعیت روستایی آن كاسته شد و سطح زیر كشت نیز كاهش یافت.
درباره وضعیت مسیرها و محورهای استان نیز ، مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود بارش های خوب و سیل های بزرگ و كوچك در نقاط مختلف ، تمام جاده ای استان به جز 2 مسیر روستایی ده بالا در تفت و نصرآباد – ندوشن میبد باز و تردد ادامه دارد.
1968/ 2047

سرخط اخبار استان‌ها