۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83255755
T T
۰ نفر

توفان مسير زاهدان - بم را بست

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83255755
توفان مسير زاهدان - بم را بست

زاهدان- ايرنا- مديركل دفتر مديريت ستاد بحران استانداري سيستان و بلوچستان گفت: مسير زاهدان - بم عصر امروز/سه شنبه/ به دليل توفان شديد و كاهش ديد بسته شد.

عبدالرحمن شهنوازي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسي سيستان و بلوچستان از امروز تا روز جمعه در نواحي مركزي، نوار شرقي و غربي استان شاهد ورزش باد شديد همراه با گرد و خاك خواهيم بود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه سرعت وزش باد در اين مدت به افزون بر80 كيلومتر بر ساعت مي رسد از رانندگان درخواست مي شود با احتياط تردد كنند.
مديركل دفتر مديريت ستاد بحران استانداري سيستان و بلوچستان همچنين از بازگشايي مسير مسدود شده ناشي از سيلاب ايرنشهر- خيرآباد خبر داد و افزود: با فروكش كردن آب رودخانه هاي محلي اين مسير كه از چهارم فروردين بسته شده بود عصر امروز بازگشايي شد.
به گفته رئيس شبكه پايش هواشناسي سيستان و بلوچستان بيشينه سرعت وزش باد در زاهدان كه از امروز سه شنبه در نواحي مركزي اين استان شروع شده است به 68 كيلومتر بر ساعت رسيد.
محمود ديانتي اظهار داشت: امروز وزش باد شديد پديده غالب زاهدان و برخي نواحي مركزي سيستان و بلوچستان بوده به طوريكه بيشينه سرعت وزش باد در ايستگاه هواشناسي فرودگاهي اين شهر به 19 متر بر ثانيه معادل 68 كيلومتر بر ساعت رسيده است.
وي افزود: وزش باد با سرعت 16 متر بر ثانيه معادل 58 كيلومتر بر ساعت در نصرت آباد نيز در جريان است.
رئيس شبكه پايش هواشناسي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه وزش باد سبب خيزش گرد و غبار و كاهش ديد افقي در نواحي مستعد شده است، ادامه داد: براساس بررسي آخرين نقشه هاي پيش يابي و مدل هاي جوي تا فردا چهارشنبه آسمان سيستان و بلوچستان ابري خواهد بود.
وي افزود: امروز در شهرهاي شمالي و ارتفاعات مركزي و در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات مركزي و جنوبي سيستان و بلوچستان شرايط براي بارش هاي پراكنده باران گاهي رعد و برق و تندباد موقتي مهياست.
ديانتي با بيان اينكه بعد از ظهر امروز وزش باد شدت بيشتري خواهد داشت، ادامه داد: تا جمعه در زاهدان و ساير نواحي مركزي، نوار شرقي و نوار غربي سيستان و بلوچستان وزش باد شديد با سرعت 60 تا 80 گاهي بيش از 90 كيلومتر برساعت رخ خواهد داد.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها