۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83252660
T T
۰ نفر
چشمه آبگرم سيرچ جاذبه گردشگري سلامت در جنوب شرق كشور

كرمان - ايرنا - چشمه آبگرم روستاي سيرچ استان كرمان يكي از جاذبه هاي جنوب شرق كشور است كه همچون الماسي در دل كوير مي درخشد.

به گزارش ايرنا، چشمه هاي آبگرم به عنوان يكي از قابليت هاي جذب توريست و توسعه گردشگري شناخته شده در دنيا به شمار مي روند.
از سوي ديگر اين چشمه ‌ها در دامان طبيعت بويژه جوامع محلي و روستايي قرار دارند كه با سرمايه گذاري مي‌ توان در اين محل ها يك مركز آب درماني تاسيس و علاوه بر ايجاد اشتغال، كاهش مشكلات بهداشتي - درماني با جذب گردشگر به توسعه پايدار جوامع محلي كمك كرد.
روستاي سيرچ بخشي در دل كوير است كه در 80 كيلومتري كرمان و 25 كيلومتري بخش شهداد قرار گرفته است.
اين روستا به دليل خوش آب و هوا بودن از قديم به عنوان ييلاق بخش گرمسيري و كويري شهداد و آبادي هاي تابعه آن به شمار مي رفته است.
به گفته كارشناسان اين چشمه طبيعي به لحاظ داشتن مواد معدني در التيام بيماري‌ هاي پوستي، روماتيسم، عصبي، ناراحتي‌ گوارشي بيماري‌ هاي مفصلي، استخواني موثر است و بسياري از بيماران براي درمان با استفاده از اين چشمه معدني به اين منطقه سفر مي كنند.
اين چشمه معدني 15 ليتر در ثانيه آب دهي دارد كه به صورت جوششي از دل سنگ ‌هاي آهكي خارج مي ‌شود و آب آن سولفاته و دايمي است كه پس از گردش در استخرها به صورت رود در دره ‌هاي شرقي و جنوب شرقي اين منطقه جاري مي ‌شود كه همين امر باعث به وجود آمدن جلو‌هاي زيبايي در دره‌ هاي پايين دست آب گرم شده است.
طي چند سال گذشته اقداماتي در راستاي ايجاد امكانات اوليه در اين منطقه انجام گرفته است.
ايجاد استخر، سكوي نشيمن و نمازخانه از جمله اقدامات عمراني صورت گرفته در منطقه آب گرم سيرچ است.
وجود چشمه آبگرم و طبيعت زيبا و بكر آن از ظرفيت هاي است كه مي توان با وجود آن اين منطقه را به يكي از قطب هاي گردشگري سلامت در جنوب شرق كشور تبديل كرد.
3029/9895

سرخط اخبار استان‌ها