۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83251080
T T
۰ نفر

آئين اعتكاف در مساجد آستارا برگزار شد

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83251080
آئين اعتكاف در مساجد آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - هم زمان با صداي پاي بهار، جمعي از مسلمانان فارغ از تعلقات دنيوي، دل به معبود بي همتا سپرده و در آئين اعتكاف مساجد آستارا به راز و نياز با خداي يكتا مشغول هستند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، بندگي در پيشگاه معبود روز و ساعت نمي شناسد اما اعتكاف بهانه‌اي است تا بار ديگر جامه دنيا را از تن به در كنيم و با لباس آسماني به ديدار معبود بشتابيم و اين اتصال به يگانه هستي بخش در مساجد، به عنوان بهترين و زيباترين نقاط روي زمين اتفاق مي افتد.
محمد آذري از معتكفان جوان مسجد عباسيه آستارا گفت: لحظات اعتكاف به سرعت سپري مي شود و امروز آخرين روزي است كه در قالب اين آئين باشكوه، دل هاي خود را با رنگ و بوي قرآن و معنويت گره مي زنيم.
وي افزود: اعتكاف فرصت تزكيه روح، انس با مسجد و قرآن، خلوت با خدا، آموزش شيوه زندگي جمعي و ساده زيستي است و به بيان ديگر، يك نوع تربيت اخلاقي بوده و باعث تحول معتكفان و بيش از همه جوانان مي شود.
وي بيان كرد: اعتكاف فضاي بسيار خوبي براي برنامه ‌هاي ديني است و اهميت آن بر كسي پوشيده نيست و آثار معنوي و معرفتي بسيار بزرگي در جامعه اسلامي دارد.
سعيده بهزادي از معتكفان باسابقه آستارا نيز گفت: اقشار مختلف جامعه به ويژه افراد تحصيل كرده در آئين مهم و ارزشمند اعتكاف شركت مي كنند و از بركات آن بهره مند مي شوند.
وي افزود: اعتكاف فرصتي معنوي است كه بندگان خدا توفيق مي‌يابند با نه گفتن به خواسته‌هاي نفساني، به خودسازي بپردازند و اميدوارم اين حال و هواي معنوي را بعد از اين ايام هم در خود نگه داريم.
وي اضافه كرد: ماه رجب و آئين اعتكاف، فرصتي ارزنده براي صيقل روح و قرار گرفتن در مسير نوراني بازگشت به سوي معبود است.
عادل ابراهيمي از ديگر معتكفان اين شهرستان بيان كرد: سنت حسنه اعتكاف از جايگاه والايي برخوردار است و انسان سه روز از دنياي مادي دل كنده و با پروردگار متعال به راز و نياز مي پردازد.
وي اظهار كرد: گاهي برخي افراد از نظر اخلاقي و رفتاري ظرفيت هاي بالقوه اي دارند اما هرگز شرايطي براي بالفعل شدن برايشان وجود نداشته است و اين خلوت سه روزه با خداوند، تاثير فراواني را بر معتكفان مي گذارد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي آستارا نيز گفت: آئين معنوي اعتكاف با شركت 77 نفر در مساجد جامع و عباسيه اين شهرستان در حال برگزاري است و 37 زن در مسجد جامع و 40 مرد در مسجد عباسيه در اعتكاف هستند.
حجت الاسلام ابراهيم حاتمي اظهار كرد: نماز جماعت، گفتمان هاي ديني، قرائت زيارت آل ياسين، مسابقه احكام، سخنراني هاي اخلاقي، پرسش و پاسخ مسائل شرعي و محافل انس با قرآن از برنامه هاي اعتكاف در آستاراست.
آيين اعتكاف از نماز صبح روز 13 رجب مصادف با 29 اسفند ماه به مدت سه روز برگزار مي شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها