۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83249934
T T
۰ نفر
رییس خصوصی سازی بدهی خرید مجتمع گوشت اردبیل را پرداخت كند

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مركز استان اردبیل از احضار رییس سازمان خصوصی سازی در رابطه با بدهی خرید مجتمع گوشت اردبیل خبر داد و گفت: ظرف یك ماه آینده كل بدهی باید پرداخت شود.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ارسال نتیجه كارشناسی مجتمع گوشت اردبیل به دادسرا، اظهار كرد: بر اساس نتایج این كارشناسی، مشخص شد كه بیش از ١٤٠ میلیارد ریال بدهی در این رابطه وجود دارد.
وی با اشاره به احضار رییس سازمان خصوصی‌سازی به دادسرای اردبیل برای بررسی موضوع، اظهار كرد: بنابر پیگیری‌ ها و نظرات كارشناسی، رقم بدهی از بابت خرید مجتمع گوشت اردبیل به بانك ملی استان اثبات شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مركز استان اردبیل از دستور قضایی برای واریز فوری این رقم بدهی به بانك ملی این استان خبر داد و گفت: تاكید شده كه ظرف یك ماه آتی كل پرداخت ‌ها انجام شود كه اولین قسط نزدیك به یك میلیارد تومان بود كه روز گذشته واریز شد.
عتباتی همچنین اعلام كرد كه در نحوه نشر آگهی ‌ها، عدم توجه به سایر متقاضیان، زمان نشر آگهی و ثبت شركت (در بازه زمانی آخر اسفند و اوایل فروردین ماه) به سوء جریاناتی رسیده ‌ایم كه مستلزم بررسی مجدد و تعقیب كیفری است كه به لحاظ جایگاه و شخصیت حقوقی برخی متهمان موضوع از طریق مرجع صلاحیت دار پیگیری خواهد شد.
مجتمع صنعتی گوشت اردبیل از مجهزترین مجموعه های فرآوری صنعتی گوشت بهداشتی در كشور با ظرفیت كشتار روزانه چهار هزار راس دام و 250 راس دام سنگین در زمینی به مساحت 50 هكتار و با زیربنایی در حدود 45 هزار متر مربع در 14 كیلومتری اردبیل واقع شده است.
این كشتارگاه بزرگ به گفته دادستان اردبیل ، امروز ارزشی قریب به هزار میلیارد ریال دارد، ضمن اینكه علاوه ‌‌‌بر اردبیل، دارای املاكی در تهران نیز می باشد.
91.4 درصد از كل سهام این مجتمع در زمان تاسیس متعلق به 'شركت سرمایه‌‌‌ گذاری بانك ملی ایران' و 'شركت ملی كشت و صنعت و دامپروری پارس' بود اما با شروع بحث عملیاتی شدن اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی در كشور، این مجتمع نیز در سال 84 با قیمتی معادل 40 میلیارد ریال به شركت خصوصی 'فراوران دشت سبز سبلان' واگذار شد.
6016/3006

سرخط اخبار استان‌ها