بقای سازمان‌ها در عصر فناوری منوط به انطباق با تحولات علمی است

اردبیل - ایرنا - رئیس همایش ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل گفت: سرعت تحولات علمی با اعصار قبلی قابل قیاس نیست و مدیران و سازمان‌ها باید به طور مستمر خود را با آخرین تغییرات و تحولات مطابقت دهند وگرنه مجبور به پذیرش فنا و حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا قاسم زارعی روز شنبه در همایش ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بقای سازمان‌ها منوط به تطبیق و سازگاری با شرایط علم و تکنولوژی جهانی است و مدیران هوشمند باید تغییرات را شناسایی و تاثیرسنجی کنند و سپس خود و سازمان مربوطه را با آن تطبیق دهند.

وی با اشاره به افزایش حملات سایبری در سال‌های اخیر اظهار کرد: اگر تیم‌های مربوطه برای مقابله با آن، از تکنولوژی روز عقب بمانند، خسارت‌های زیانباری متحمل خواهند شد و شبکه‌های اجتماعی نیز با اثرات مثبت و منفی نیازمند مدیریت هستند و چالش‌های بین کار و زندگی و نیروهای انسانی با اقوام مختلف با توجه به وجود اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیازمند تغییر در سبک‌ها و شیوه‌های مدیریتی روز هستند.

ضرورت استفاده از دانش مدیریت برای تحقق شعار سال

محمد باشکوه دبیر همایش نیز در این رخداد علمی گفت: در حوزه مدیریت گفته می‌شود، مدیریت آن است که بجای بریدن درختی، کاغذ تولید کنیم، بنابراین مدیریت، یک تفکر و نگرش است و به کمک تصمیم گیران و تصمیم سازان می‌آید.

وی افزود: ترکیه که از خیلی جهات با ایران تشابه دارد، برای سال ۲۰۷۲ خود آینده نگری می‌کند و این نشانگر وجود تفکر مدیریتی در آن کشور است و در دوره کرونا نیز کشورهایی زودتر از بقیه از مهلکه خارج شدند که به علم مدیریت تسلط بیشتر داشتند.

همایش ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل ادامه داد: مدیریت باید به عنوان علم و نگرش در سطوح استانی تا ملی و فراتر از آن جدی گرفته شود و از دولتمردان انتظار داریم با عنایت به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با استفاده از تفکرات مدیریتی برای تحقق نام و شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" بسترسازی کنند.

سازمان‌ها به فکر تجهیز به هوش مصنوعی باشند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم در این همایش گفت: این همایش برای نخستین بار برگزار می‌شود و دانشگاه محقق اردبیلی یکی از برجسته ترین مراکز علمی ایران و جهان است و خیلی از دانشگاه‌های معتبر و قدیمی دنیا از ما سئوال می‌کنند که چه راهکارهایی برای توسعه و برند شدن این مجموعه علمی پیش گرفته ایم.

جبرائیل رزمجو افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی اخیر تایمز که از نظام‌های آموزشی مهم دنیا به شمار می‌رود، در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه دوم را احراز کرده است و اکنون با اتکا به این مجموعه علمی عظیم، به دنبال مدیریت تحول آفرین در جامعه هستیم تا در بدنه سازمانها تحول ایجاد شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: باید سازمان‌ها به فکر تجهیز به فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی باشند و یک مدیر موفق باید به سراغ این معلومات برود و برای بهبود عملکرد سازمانی خود از مدیریت و تکنولوژی‌های روز استفاده کند.

وی اظهار کرد: مدیریت در گذشته معنایی فانتزی در اذهان داشت اما امروزه سرآمد خیلی از رشته‌هاست و در این همایش با ارائه و بررسی مقالات علمی و نتایج تحقیقات محققان، سعی می‌کنیم بیشتر به تاثیرات علم مدیریت در تحولات سازمانی توجه و تمرکز کنیم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیل نیز در این همایش از تالیف ۱۶ جلد کتاب، اجرای ۶۲ طرح پژوهشی، انتشار ۱۰۴ مقاله علمی و ترجمه ۲۱ جلد کتاب در حوزه مدیریت در سال ۱۴۰۲ در دانشکده علوم اجتماعی خبر داد.

حبیب شهبازی ادامه داد: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲ بیشترین برنامه‌های انجمن‌های علمی را به خود اختصاص داده بود و در برگزاری ان برنامه‌ها پیشرو بود و امسال نیز تلاش می‌کنیم در این راستا بیش از گذشته تاثیرگذار باشیم.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha