۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83248481
T T
۰ نفر
جوانان از حركت‌هاي خطرآفرين در چهارشنبه‌سوري پرهيز كنند

يزد - ايرنا - فرماندار بافق گفت: قشرهاي مختلف مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان در برگزاري آئين چهارشنبه‌سوري از حركت‌هاي خطرناك پرهيز كنند تا كام خانواده‌ها در روزهاي پاياني سال شيرين بماند.

محمد زاده رحماني روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه چهارشنبه‌سوري از جشن هاي باستاني ايرانيان است از جوانان و نوجوان خواست تا از استفاده از ترقه و مواد آتش‌زا و خطرناك در اين آئين خودداري كنند.
وي افزود: هرسال دستگاه‌هاي متولي نسبت به خطر استفاده از مواد آتش‌زا و ترقه‌هاي غيراستاندارد هشدار مي‌دهند كه با وجوداين در برخي مواقع حوادث مراسم چهارشنبه‌سوري منجر به سوختگي و نقض عضو برخي افراد مي‌شود.
رئيس شوراي تأمين بافق حوادث چهارشنبه‌سوري پارسال را ناچيز عنوان كرد و گفت: با اين ‌وجود مأموران پليس برگزاري اين آئين را رصد مي‌كنند تا امسال هم شاهد حوادث ناگوار نباشيم.
اين مسئول با اشاره به اينكه صداي انفجار شديد و استفاده از مواد آتش‌زا غيرمتعارف باعث ترس و وحشت رهگذران و بعضاً سقط‌جنين زنان باردار مي‌شود، گفت: پليس موظف است با هنجارشكنان شب چهارشنبه‌سوري برخورد جدي داشته باشد.
وي به آداب‌ورسوم گذشتگان اشاره كرد و يادآور شد: آنچه از پيشينيان نقل مي‌شود چهارشنبه ‌سوري در فضايي آكنده از شور و نشاط و روشن كردن مقداري هيزم و پريدن از روي آتش انجام مي‌شد كه رسمي به‌دوراز ايجاد خطر و پر از خاطرات شيرين در كنار خانواده و همسايگان بوده است.
فرماندار بافق ابراز اميدواري كرد كه هيچ حادثه ناگواري در شب چهارشنبه‌سوري رخ ندهد اما درعين‌حال گفت: ماموران انتظامي، مركز فوريت‌هاي پزشكي( اورژانس 115)، آتش‌نشاني و بخش سوانح بيمارستان ولي‌عصر(عج) آماده رسيدگي به آسيب ديدگان احتمالي است .
مركز شهرستان 50 هزارنفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرقي يزد قرار دارد.
7543/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها