۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 83245329
T T
۰ نفر
هشدار هواشناسي، نيروهاي امدادي مازندران را به خط كرد

ساري – ايرنا – در پي هشدار امروز شنبه هواشناسي مازندران مبني بر بروز بارندگي ها و احتمال آبگرفتگي معابر و وزش باد شديد بدستور مديريت بحران مازندران، نيروهاي امدادي به حالت آماده باش درآمده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اخطاريه امروز اداره كل هواشناسي مازندران آمده است: با نفوذ سامانه بارشي به استان از عصر فردا ، يكشنبه بارندگي از مناطق غربي استان آغاز و تا شب به مناطق مركزي و شرقي گسترش مي يابد و پيش بيني مي شود علاوه بر كاهش محسوس دما بين 6 تا 12 درجه اي كه با بارش باران در مناطق جلگه اي و بارش برف در ارتفاعات همراه است وزش باد نيز پديده جوي تا صبح روز چهارشنبه اين هفته در استان خواهد بود.
مدير كل مديريت بحران استانداري مازندران روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به پيش بيني هواشناسي استان ، با نفوذ سامانه سرد و بارشي از فردا شب كاهش محسوس دما و بارندگي را شاهد خواهيم بود.
علي اصغر احمدي افزود: دماي هواي مازندران طي روزهاي آينده تا 14 درجه در برخي نقاط استان كاهش مي يابد و درياي خزر مواج نيز مي شود.
وي گفت: ارتفاعات و مناطق كوهستاني مازندران بارش برف را خواهيم بود كه با مه گرفتگي همراه مي شود لذا با توجه به اين شرايط جوي، كاهش ديد، لغزندگي و اختلال در تردد در محورهاي كوهستاني دور از انتظار نيست.
مدير كل بحران مازندران از رانندگان خواست تا با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق كوهستاني، تجهيزات زمستاني خود را به همراه داشته باشند.
وي همچنين از شاليكاران خواست تا براي مقاوم سازي پوشش خزانه برنج اقدام بكنند و مسافران و مردم در اين مدت از ماهيگيري و قايقراني و هرگونه فعاليت هاي دريايي در هنگام مواج بودن دريا خودداري كنند.
احمدي اضافه كرد: تمامي نهادهاي امدادي از جمله 58 شهرداري، جمعيت هلال احمر ، اورژانس، راهداري و ديگر نهادهاي خدمات رسان در حالت آماده باش هستند.
وي به تمامي دستگاههاي اجرايي مرتبط و نيروهاي امدادي و خدماتي هم توصيه كرد ضمن آماده سازي تجهيزات و ماشين آلات امدادي، آمادگي لازم را جهت هرگونه عمليات امداد و نجات و خدمت رساني داشته باشند.
اداره كل هواشناسي مازندران امروز با صدور اخطاريه اعلام كرد: با نفوذ سامانه بارشي از عصر فردا، يكشنبه احتمال مي رود كه معابر عمومي در مناطق ساحلي و جلگه اي دچار آبگرفتگي شود و نيز علاوه بر طوفاني شدن درياي خزر، كاهش ديد ، لغزندگي و اختلال در تردد خودروها در محورهاي كوهستاني بوجود ايد.
2096/1899

سرخط اخبار استان‌ها