۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83243500
T T
۰ نفر
مراكز درمانی ساوه و زرندیه در نوروز با آمادگی كامل خدمت رسانی می كنند

ساوه - ایرنا - رئیس دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه گفت: بیمارستان های دولتی ساوه و زرندیه در ایام تعطیلات نوروزی مكلف هستند كه با همه توان خود و بیمارستان های خصوصی نیز باید با 50 درصد ظرفیت برای خدمات دهی به مردم فعالیت كنند.

به گزارش ایرنا،‌ دكتر «عباس نیكروش» روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از روز 25 اسفند سال جاری تا 17 فروردین سال آینده با افزوده شدن سه كد عملیاتی و آمادگی 15 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای ساوه (9 پایگاه) و زرندیه (6 پایگاه)، طرح خدمات نوروزی برای امدادرسانی به شهروندان اجرا می شود.
وی افزود: نیروهای اورژانس با همكاری پلیس راهور، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز آتش نشانی در زمان بروز حوادث و فوریت ها برای ارائه خدمات به مسافران در سطح شهرستان های ساوه و زرندیه آمادگی كامل دارند.
نیكروش همچنین در مورد خدماتی كه در حوزه بهداشت با آغاز تعطیلات نوروزی ارائه می شود،‌ گفت: با همكاری ارگان هایی مانند اتاق اصناف، دامپزشكی و محیط زیست بازرسی و نظارت بیشتری بر مراكز بهداشتی و سایر حوزه ها اجرا خواهد شد.
وی گفت: در این ایام عملكرد مراكز درمانی اعم از دولتی و خصوصی با شدت بیشتری مورد نظارت و پایش قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه،‌ گفت: آزمایشگاه دولتی 17 شهریور نیز در كنار آزمایشگاه‌هایی كه در بیمارستان ها مستقر هستند، آماده انجام فعالیت در ایام نوروز است.
نیكروش از تدابیر اتخاذ شده برای فعالیت 6 مركز سونوگرافی بخش خصوصی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: مراكز جامع سلامت كه در روزهای عادی فعال هستند، در روزهای تعطیل به مراكز مجاور نوبران، غرق آباد، آوه، جوشقان، طراز ناهید و یل آباد به طور شبانه روزی ارائه خدمات می كنند.
به گفته این مسئول، هفت مركز جامع سلامت در زرندیه نیز فعالیت دارند كه چهار مركز به صورت شبانه روزی در شهرهای زاویه، خشكرود، پرندك و رازقان آماده خدمات دهی به مردم و مهمانان نوروزی هستند.
وی گفت: در روزهای عادی و اداری نیز كلینیك‌های ویژه درمانی در ساوه و زرندیه فعالیت خواهند داشت.
نیكروش با اشاره به فعالیت پویشی در مورد حوادث جاده ای،‌ گفت: وزارت بهداشت و درمان مدت یك سال است كه بر روی این پویش متمركز شده است و امسال هم لازم است از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بر اساس بررسی ها، 65 درصد از حوادث جاده ای در 30 كیلومتر انتهای مسیرها اتفاق می افتاد كه لازم است برای كاهش سوانح ناگوار جاده ای،‌ افكار عمومی را متوجه این مساله و اهمیت كمپین مذكور كنیم.
معاون درمان دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه نیز در این نشست خبری‌ با اشاره به آغاز طرح كشیك های نوروزی از 25 اسفند، گفت: در زمینه بهداشت محیط نیز طرح تشدید نظارت بر رستوران ها و مراكز عرضه غذا آغاز می شود.
دكتر «رضا نظری» افزود: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند در صورت لزوم از طریق سامانه تلفنی 190 هرگونه مشكل یا شكایت را اطلاع دهند.
وی همچنین از اعمال و تشدید نظارت بر بوستان ها به خصوص بوستان های محل اسكان مسافران و نیز مدارسی كه مهمانان نوروزی در آنجا اقامت دارند، خبر داد.
به گفته این مسئول در ایام نوروز كار نظارت بر شیرینی فروشی ها و همچنین نمونه گیری میكروبی از آب استخرها و نیز غذای پخت شده در رستوران های بین راهی و اماكن عمومی با جدیت انجام خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشكده علوم پزشكی ساوه شهروندان و مسافران را نسبت به تهیه غذا از خودروهای سیار كه در عوارضی اتوبان ها فعالیت می كنند،‌ برحذر داشت و گفت:‌ این مساله از معضلاتی است كه باید به طور جدی مورد توجه واقع شود.
وی اظهار داشت: همكاران روانشناس نیز در این ایام فعالیت دارند و مركز آسیب های اجتماعی شهرستان ساوه در همه روزها فعالیت دارند.
شهرستان ساوه با 147 كیلومتر آزادراه،‌ 110 كیلومتر بزرگراه و 100 كیلومتر راه اصلی از شریان های حیاتی در برقراری ارتباط میان مركز كشور با استان های غربی و نیز حلقه اتصال شمال و جنوب ایران محسوب می شود.
9921/6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها