۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 83241156
T T
۰ نفر
بيشترين آمار عفو رهبري به اردوگاه فشافويه اختصاص دارد

تهران- ايرنا- مدير كل زندان هاي استان تهران گفت: سه هزار و 17 نفر از مددجويان اردوگاه كاردرماني و حرفه آموزي فشافويه مشمول عفو رهبري قرار گرفتند و بيشترين آمار عفو در كشور به اين اردوگاه اختصاص دارد.

به گزارش ايرنا از اداره كل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان تهران، مصطفي محبي روز سه شنبه با اعلام اين خبر گفت: با توجه به فرارسيدن چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و عنايت مقام معظم رهبري مبني بر ايفاد شرايط عفو سه هزار و 17 نفر از مددجويان اين اردوگاه مشمول اين شرايط شده كه از اين تعداد 2 هزار و 453 نفر آزاد شدند و 563 نفر مشمول تقليل حبس شدند.
وي افزود: در شرايطي كه دشمنان اسلام و انقلاب مترصد فرصتي هستند تا مردم را از انقلاب جدا كنند، اعطاي عفو و رافت اسلامي باعث دلگرمي جامعه مي شود. همچنين اعطاي عفو و حبس زدايي موجب ايجاد آرامش جامعه شده و تاثير بسزايي در كاهش آسيب به خانواده زندانيان خواهد شد.
بر اساس اين گزارش روند بررسي پرونده ها و اعمال عفو با وصول نامه از مراجع قضايي همچنان ادامه دارد.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران هفته گذشته گفته بود كه در استان تهران پنج هزار زنداني آزاد شدند و هزار نفر مشمول تخفيف مجازات شدند.
به گفته دادستان تهران طي اين مدت حدود 40 هزار نفر آزاد شدند و 30 هزار نفر از تخفيف مجازات برخوردار شده اند.
اصغر جهانگير رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور دو هفته پيش گفت: با اجراي بخشنامه عفو گسترده زندانيان تا پايان پنجم اسفند ماه 60 هزار زنداني مشمول عفو و تخفيف مجازات شدند كه 36 هزار نفر از زندانيان آزاد و 24 هزار نفر مشمول تخفيف مجازات شدند.
به گفته جهانگير استان هاي تهران، خراسان رضوي و فارس به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را در شمول عفو دارند و به لحاظ بيشترين درصد بهره مندي زندانيان هر استان نسبت به تعداد زندانيان آن استان نيز به ترتيب سمنان، خراسان شمالي وآذربايجان شرقي رتبه هاي اول تا سوم را تا كنون در اختيار دارند.
جهانگير همچنين از آزادي و تخفيف مجازات تعداد 804 نفر از زندانيان اتباع بيگانه خبر داد و گفت: از آغاز اجراي اين بخشنامه تا كنون تعداد 539 نفر از زندانيان اتباع بيگانه آزاد و تعداد 265 نفر مشمول تخفيف مجازات و بهره مندي از رافت نظام اسلامي شدند كه در بين زندانيان آزاد شده اتباع بيگانه 13 نفر زن حضور دارند.
اجتمام*1003*1193

سرخط اخبار جامعه