شهید آیت‌الله رئیسی ایران قوی در پرتو تعلیم و تربیت طراحی کرد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهید رئیسی ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت پایدار و استوار طراحی کرده بود و آموزش و پرروش را اولویت همه برنامه‌ها می‌دانست.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به نگاه دولت سیزدهم که مبتنی بر عدالت محوری و توجه ویژه به محرومان و توسعه زیر ساخت‌های مختلف به خصوص حوزه آموزشی است، گفت: این نگاه گام مهمی بوده که در دولت سیزدهم برداشته شده بود و باید به همه نقاط کشور و ظرفیت های موجود رسیدگی و توجه شود زیرا این هدف اصلی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: شهید رئیسی با نگاه عمیقی که به شعارها و مفاهیم کلیدی انقلاب اسلامی داشتند به این مهم در تحقق برنامه های انقلاب پرداختند. توجه ویژه شهید رییسی به گسترش عدالت آموزشی و توسعه آن بوده است زیرا وی همواره تعلیم و تربیت را ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی می دانست که امروز جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان بر روی آن حرفهایی دارند. بر همین اساس بوده که آموزش و پرورش را مساله اول کشور می دانست و به نوعی معتقد بودند که آموزش و پرورش اولیت است نه اولویت.
به گفته محمودزاده ؛ دولت آیت الله رئیسی، دولت انقلاب، شایسته سالاری و بدون نگاه جناحی بوده است و در راستای مکتب امام راحل (ره)گام برداشته و حرکت کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به حضور پرتلاش آیت‌الله رئیسی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: روحیه آقای رئیسی طوری نبوده که در اتاق بنشیند و فرمان دهند. ایشان جزو مدیرانی بوده که در میدان عمل و در کنار مردم حضور داشتند. متاسفانه امروز ما این ظرفیت عظیم و بزرگ را از دست دادیم.

وی با اشاره به ابلاغ برنامه ۱۲ گانه رییس جمهور شهید به وزیر آموزش و پرورش گفت: در این برنامه توجه ویژه به مناطق محروم گرفته تا توسعه نیروی انسانی و هنرستانها و بسیاری از مواردی که در گذشته مغفول مانده بود این رویکرد نشان می‌داد که این مدیر جهادی، برنامه‌ریز، دغدغه‌مند و دلسوزه بوده است.

آیت‌الله رییسی معتقد بود که جامعه موفق با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد
به گفته محمودزادهف آیت‌الله رئیسی معتقد بود که جامعه موفق با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود. شهید رییسی مدرسه را مرکز امید در جامعه می دانست و معتقد بود که باید معلمان تلاش کنند تا گره‌های ذهنی دانش‌آموزان باز شود.

معاون وزیر ادامه داد: آیت الله رئیسی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داشت و معتقد بودند که این سند می‌تواند مستند رفتاری و اقدامی قرار بگیرد و لازمه اش را اقدام خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش می دانست.

محمودزاده با اشاره به نگاه ویژه شهید رییسی در خدمتگزاری به انقلاب و مردم گفت: شهید رئیسی شاگرد ممتاز مکتب شهید بهشتی که برگرفته از مکتب امام راحل(ره) که سرچشمه آن نیز مکتب امام حسین (ع) بوده، فعالیت می کرد. وی از مکتبی درس گرفته بود که همگی شیفتگان خدمت بودند نه قدرت. شهید رئیسی ادامه دهنده راه سردار شهید سلیمانی بوده است و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)رشد و پرورش یافته بود.

وی با اشاره به نگاه ویژه شهید رئیسی به ایران قوی بیان کرد: رئیس جمهور شهید همیشه به ایران قوی اعتقاد داشت و ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت پایدار و استوار طراحی کرده بود. به همین دلیل در جایگاه قبل از ریاست جمهوری نیز به جایگاه آموزش و پرورش و تربیت علمی نیز اعتقادی راسخ و محکم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفرهای استانی آیت الله رئیسی به مناطق محروم بیان کرد؛ شهید رئیسی با سفر به این مناطق بر بهبود وضعیت آموزش و پرورش و تجهیز کردن آن چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری تاکید داشت. رویکردشان مبتنی بر ساخت و بروز رسانی مدارس و تامین و تقویت نیروی انسانی در راستای کیفیت بخشی بوده است زیرا رئیسی پیرو مکتبی بود که معتقد بودند آموز ش و پرورش مانند سایر دستگاه ها نیست ؛ جایگاه تولید نیروی انسانی است و سایر دستگاه‌ها از آن بهره مند می شوند.

محمودزاده تاکید کرد: شهید رئیسی خود را وقف تحقق و تسریع امور در راستای خدمتگزاری به مردم کرده بودند. خدمت به مردم از کلید واژه هایی بود که در تمام صحبت هاو سخنرانی های وی به عنوان یک اصل ازآن یاد می کرد.

شهید آیت‌الله رئیسی ایران قوی در پرتو تعلیم و تربیت طراحی کرد

ارتقای مقام و جایگاه معلمان همواره از دغدغه‌های رئیس جمهور بود
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش؛ تعهد، تداوم توجه به آموزش و پرورش و ارتقای مقام و جایگاه معلمان همواره از دغدغه‌های رییس جمهور بوده است زیرا رئیسی با طراحی هوشمندانه به دنبال پیشرفت و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و رساندن آن به جایگاه واقعی خود بود.

محمودزاده تاکید کرد: ما جامعه فرهگیان کشور عهد می بندیم تا به اصول و موارد جامعی که سید شهید بر آن تاکید داشتند پایبند باشیم و این راه را تا پای جان ادامه و استمرار دهیم. بنده به عنوان یک معلم بر این عهد و پیمان با این شهید بزرگوار می مانم و برای تدوام و حفظ انقلاب اسلامی به صورت جهادی حضور خواهم داشت و نگاه مومنانه این سید شهید در خصوص رشد و ارتقای آموزش و پرورش در حوزه کاری خویش جاری و ساری خواهم کرد.

بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha