وزیر آموزش و پرورش: همه برای رئیس جمهور خواهند آمد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: همیشه روزهای چهارشنبه جلسه هیات دولت با حضور رئیس جمهور و همه وزرا برگزار می‌شد اما حال که آیت‌الله رئیسی به شهادت رسیده‌اند فردا(چهارشنبه) همه مردم برای این شهید بزرگوار به مراسم تشییع خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضامراد صحرایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور همیشه سه‌شنبه شب‌ها برنامه و جلسه برگزار می‌کرد اما روزهای چهارشنبه جلسه هیات دولت با حضور کابینه برگزار می‌شود که فردا در مراسم تشییع شهدای خدمت قدری متفاوت است.

وی اظهار داشت: هر چهارشنبه رئیس جمهور به هیات دولت می‌رفتند اما مردم ایران فردا همه برای رئیس جمهور به مراسم تشییع خواهند آمد.

صحرایی درباره مراسم تشییع امروز رئیس جمهور و هیات همراه اینگونه توضیح داد و گفت: امروز استقبال عجیبی برای تشییع شهدای خدمت انجام شد، در واقع استقبال از یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود. باید بگویم اگرچه فرود سختی بود اما عروج فوق‌العاده‌ای داشت.

وزیر آموزش و پرورش: فردا همه برای رئیس جمهور خواهند آمد

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوش به سعادت این مرد بزرگ که این چنین خدمت کرد و اینگونه همه ما از این داغ غمگین هستیم ای کاش ۵۰ یا ۱۰۰ سال دیگر عمر طولانی داشت.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی همیشه پرهیز داشتند که خودشان را به دیگران نشان دهند اما حال که خودشان نیستند باید به همگان نشان داده شود.

صحرایی درباره برنامه‌های رئیس جمهور در حوزه آموزش و پرورش گفت: در زمانی که بنده این سمت را پذیرفتم موضوع رتبه‌بندی با ۳۸ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده بود و دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این موضوع هزینه کرده بود. معلمان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و از رئیس جمهور اجازه خواستم که این موضوع را بررسی کنند. به رئیس جمهوری گفتم که اگر بخواهیم اصلاح کنیم بودجه می‌خواهد و گفت اگر حق‌شان باشد باید پرداخت کنیم. پنج هزار میلیارد تومان برای اصلاح رتبه بندی هزینه نیاز داشتیم. 

وی ادامه داد: چند کار در دولت سیزدهم انجام شد که جایگاه رئیس جمهور را ممتاز کرد. اولین کار این بود که به تربیت معلم به طور ویژه‌ای اعتقاد داشت و هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس جمهوری تشکیل شد. ۱۹ تصمیم راهبردی از سوی رئیس جمهور انجام شد. ساختار سازمانی دانشگاه فرهنگیان اجرایی شد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس جمهور شخصیتی رئوف و مهربان بود، گفت: رئیس جمهور با مردم بود از مردم بود. خودش در هیات دولت نماینده مردم بود. نماینده تام‌الاختیار مردم در کابینه دولت بود. حضور آیت‌الله رئیسی در قالب دانش‌آموزی بی نظیر بود. یکی از افتخارات ما این بود که ۱۰ مدرسه در بهارستان ساخته شد. قولی که رئیس جمهور اول مهر دادند در کمترین زمان ممکن اجرایی شد. پس از ۱۲ سال توزیع شیر در مدرسه از سوی رئیس جمهور شروع شد.  

وی درباره شخصیت شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان هم معلم بود و از سال ۶۶ تا ۶۸ معلم بود و بااخلاق، صبور، متین و اهل انرژی مثبت بود. دیپلماتی اخلاق‌مدار بود.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha