۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83240783
T T
۰ نفر
پيشرفت جامعه در گرو تربيت نيروي انساني كارآمد است

سمنان- ايرنا- فرماندار دامغان گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها با تربيت نيروي انساني كارآمد و شايسته، عامل پيشرفت و توسعه جامعه هستند.

به گزارش ايرنا، علي اصغر مجد روز سه شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش دامغان در سالن جلسات شهيد علي آبادي اين اداره، گفت: مراكز علمي و آموزش و پرورش با تربيت نيروي انساني، مبناي توسعه علمي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي محسوب مي شوند و كارآمدي اين نهادهاي علمي موجب كارآمدي جامعه خواهد بود.
فرماندار دامغان اضافه كرد: آموزش و پرورش دامغان در سال 97 در بسياري از شاخص ها، رتبه برتر استان سمنان را كسب كرد كه اين امر نتيجه تلاش كاركنان اين مجموعه و حمايت خيران است.
مجد ادامه داد: براي ارتقاء و تقويت جايگاه آموزشي بايد با برنامه ريزي صحيح ظرفيت ها را شناسايي كنيم.
وي به جوان گرايي در مجموعه آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: امروز آموزش و پرورش، پايه مباحث و موضوعات مختلف است كه بايد در اين راستا از ظرفيت نخبگان جوان استفاده كند.
فرماندار دامغان تصريح كرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جديد و شروع مسافرت هاي نوروزي، ستاد اسكان شهرستان مسئوليت سنگين اسكان را برعهده دارد و تمام نهادها بايد در اين مجموعه همكاري هاي لازم را داشته باشند.

**چهار هزار و 700 دانش آموز نيازمند در دامغان شناسايي شدند
مدير آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: از 13 هزار دانش آموز دامغاني، چهار هزار و 200 دانش آموز نيازمند شناسايي شدند.
حسن كاتبي اضافه كرد: در آستانه نوروز 98، يك هزار و 700 دانش آموز دامغاني، مبلغ 500 ميليون ريال كمك بلاعوض دريافت كردند.
وي اظهار داشت: به همت انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش دامغان، 200 دست لباس، 210 سبد كالا و 160 عدد بن 500 هزار ريالي به نيازمندان شناسايي شده در مدارس اهدا شد.
كاتبي تصريح كرد: تمام مدارس دامغان نيز به صورت مستقل در اين طرح به دانش آموزان نيازمند كمك هاي مالي و كالايي ارائه كردند.
وي در ادامه از همكاران فرهنگي آموزش و پرورش شهرستان به دليل كمك 100 ميليون ريالي در اين خصوص تقدير و تشكر كرد.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: 33 آموزشگاه با 315 كلاس درس از اين اداره در اختيار ستاد اسكان شهرستان است و تمام امكانات مجموعه در خدمت ستاد اسكان قرار دارد.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر 13 هزار دانش آموز دامغاني در بيش از 100 آموزشگاه اين شهرستان تحصيل مي كنند، شهرستان دامغان داراي يك هزار و 300 فرهنگي است.
9856/6103

سرخط اخبار استان‌ها