۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 83227181
T T
۰ نفر
داماش اميدوار به صعود، چوكا و فومن از صدر جدول فاصله گرفتند

رشت - ايرنا - با انجام هفته بيست و يكم رقابت هاي ليگ دسته دوم كشور، داماش اميدوار به صعود باقي ماند اما تيم هاي چوكا تالش و شهرداري فومن از صدرجدول فاصله گرفتند.

به گزارش روز جمعه ايرنا، نمايندگان گيلان در هفته بيست و يكم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته دوم كشور يك پيروزي، يك تساوي و يك شكست كسب كردند كه تيم داماش گيلان برابر حريفش پيروز شد، چوكا تالش به نتيجه مساوي خانگي دست يافت و شهرداري فومن نيز متحمل شكست خانگي شد.
بر اين اساس و در جريان اين رقابت ها ، تيم داماش گيلان در قزوين رو در روي تيم كاسپين اين شهر قرار گرفت كه در نهايت با انجام يك بازي برتر موفق شد با نتيجه 2 بر صفر ميزبانش را شكست دهد.
داماشي ها كه هفته گذشته در رشت توانستند برابر شهرداري همدان پيروز شوند، در اين ديدار خارج از خانه نيز با قدرت ظاهر و سرانجام با به ثمر رساندن 2 گل و بسته نگهداشتن دروازه خود، سه امتياز حساس اين بازي را كسب كردند.
داماشي ها كه حريف سرسختي همچون تيم خوشه طلايي ساوه را در صدر جدول به همراه دارند و براي كسب عنوان نخست اين گروه شايد تا هفته پاياني با اين حريف نبرد حساس و سختي را داشته باشد، براي اينكه همچنان مدعي قهرماني اين گروه باشد بايد در اين ديدار خارج از خانه نيز به پيروزي مي رسيد كه سرانجام موفق به اين امر شد.
با توجه به اين امر، تيم فوتبال داماش گيلان در اين ديدار برتر از حريف خود ظاهر شد و با كسب پيروزي در اين يازي حساس ، با روحيه خوب در هفته بيست و دوم رو در روي تيم قدرتمند مقاومت تهران كه يكي از مدعيان اين گروه نيز است، قرار خواهد گرفت.
تيم فوتبال داماش گيلان براي اينكه فاصله اش را با تيم صدرنشين كم كند و خود جاي خوشه طلايي را در صدر جدول بگيرد، نياز مبرم به پيروزي برابر تيم مقاومت تهران دارد كه اين تيم هم اينك يك پله پايين تر از داماش در رده سوم جدول قرار دارد.
البته داماشي ها به جز اين ديدار، يك ديدار حساس خانگي ديگر نيز پيش رو خواهند داشت كه آن مصاف با تيم خوشه طلايي ساوه در رشت است كه طرفداران داماش اميدوارند كه اين تيم در دو بازي خانگي خود برابر تيم هاي مقاومت تهران و خوشه طلايي ساوه به برتري برسد تا شانس صعودش به رقابت هاي ليگ دسته يك افزايش يابد.
از طرف ديگر تيم خوشه طلايي ساوه كه تاكنون نتايج خوبي كسب كرده با چهار امتياز اختلاف نسبت به داماش در رتبه اول قرار دارد و براي اينكه داماش جاي اين تيم را در صدر جدول بگيرد نه تنها بايد خوشه طلايي را در رشت شكست دهد ، بلكه اين تيم در ديدار ديگري نيز امتياز از دست دهد تا داماش با پيروزي در مسابقات باقي مانده در رتبه اول گروه خود قرار گيرد.
با اين وجود طرفداران داماش گيلان اميدوارند كه اين تيم با كسب رتبه اول به طور مستقيم به ليگ دسته يك كشور صعود كند و اگر داماشي ها نتوانند در پايان اين مسابقات در رتبه اول قرار گيرند، با كسب مقام دوم در ديدار حذفي حضور يافته و با حمايت طرفداران خود با برتري برابر تيم دوم گروه ديگر ، جواز حضور در مسابقات ليگ دسته اول را كسب كنند.
اما تيم فوتبال چوكا تالش در هفته بيست و يكم اين رقابت ها در يك ديدار خانگي رو در روي تيم فوتبال ايرانجوان بوشهر قرار گرفت كه در نهايت با اين حريف جنوبي خود به نتيجه مساوي صفر بر صفر دست يافت تا دو امتياز خانگي اين ديدار را از دست دهد.
چوكايي ها كه تا پايان دور رفت رقابت هاي ليگ دسته دوم نتايج خوبي را كسب كرده و يكي از مدعيان صعود بود، در دور برگشت نتوانسته تاكنون نتايج خوبي را بدست آورد و با كسب تساوي خانگي در هفته بيست و يكم اين رقابت ها، فاصله خود را از صدر جدول افزايش داده و شانس چنداني براي صعود از گروه خود نداشته باشد.
اين در حالي است كه تيم چوكا تالش در سه هفته گذشته متحمل سه شكست شده بود و پس از اين سه شكست ، در ديدار خانگي مقابل ايرانجوان بوشهر قرار گرفت تا با برتري برابر اين تيم، دوباره شانس خود را براي كسب يكي از عناوين اول يا دوم گروه خود افزايش دهد اما با كسب نتيجه مساوي بدون گل ، اين شانس چوكا كمرنگ شد.
اين در حاليست كه با توجه به نتايج كسب شده توسط ساير تيم ها شايد از هم اكنون چوكا فرصت حضور در رقابت هاي ليگ دسته اول را از دست داده باشد اما اين تيم براي صعود از گروه خود بايد در ساير بازي هاي پيش رو به پيروزي برسد و از طرف ديگر ساير رقباي چوكا نيز در بازي هاي باقي مانده امتياز از دست دهند.
تا پايان هفته بيست و يكم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته دوم و از گروه اول، تيم خوشه طلايي ساوه با 19 بازي و 44 امتياز در صدر جدول قرار دارد، داماش گيلان با 19 مسابقه و 40 امتياز در مكان دوم قرار گرفته ، تيم هاي مقاومت تهران و فولاد نوين اهواز نيز به ترتيب با 36 و 30 امتياز در رتبه هاي سوم و چهارم قرار دارند و تيم فوتبال چوكا تالش با 30 امتياز و يك بازي بيشتر در مكان پنجم است.
اما تيم فوتبال شهرداري فومن كه در دور برگشت رقابت هاي فوتبال ليگ دسته دوم تاكنون نتايج خوبي كسب كرده، در هفته بيست و يكم اين رقابت ها در فومن رو در روي تيم پاس همدان قرار گرفت كه سرانجام با نتيجه يك بر صفر مغلوب حريفش شد.
تيم شهرداري فومن كه هفته گذشته در ادامه روند رو به رشد خود به يك پيروزي دلچسب خارج از خانه برابر استقلال رامشير دست يافته بود، در اين ديدار خانگي متحمل شكست شد تا اين تيم نيز فرصت حضور در بين تيم هاي صدر جدولي را از دست دهد.
با توجه به نتايج خوب اين تيم در دور برگشت كه توانست فقط به دليل تفاضل گل نسبت به تيم دوم در مكان پنجم جدول رده بندي قرار گيرد، با اين شكست خانگي فاصله خود را با تيم هاي صدر جدولي افزايش داد تا اين تيم نيز چندان اميدوار به صعود به رقابت هاي ليگ دسته اول نباشد.
البته تيم شهرداري فومن كه در دور برگشت اين رقابت ها افشين ناظمي را به عنوان سرمربي در اختيار گرفت و همچنين چند بازيكن جديد نيز جذب كرده، اگر بتواند در ساير ديدارهاي باقي مانده خود به پيروزي برسد شايد اين تيم نيز شانس حضور در رقابت هاي ليگ دسته اول را پيدا كند كه البته اين امر تا حدي سخت و مشكل است.
به هر حال تيم فوتبال شهرداري فومن در پايان هفته بيست و يكم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته دوم كشور نيز با كسب 27 امتياز در مكان هفتم جدول رده بندي گروه خود قرار گرفت و اگر اين تيم بتواند در ساير ديدارهاي باقي مانده به پيروزي برسد، به طور حتم قرار گرفتن در يكي از سكوهاي اول يا دوم اين گروه براي شهرداري فومن دور از دسترس نيست.
در رقابت هاي فوتبال ليگ دسته دوم باشگاه هاي كشور با حضور 28 تيم در دو گروه به صورت دوره اي و رفت و برگشت با هم به رقابت مي پردازند كه در نهايت تيم هاي اول و برنده تيم هاي دوم به ليگ دسته اول صعود مي كنند.
استان گيلان سه تيم در رقابت هاي ليگ دسته دوم دارد كه تيم هاي داماش گيلان و چوكا تالش در گروه اول و تيم فوتبال شهرداري فومن در گروه دوم اين مسابقات قرار دارند.
7285 /6030

سرخط اخبار استان‌ها