۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83225299
T T
۰ نفر
سامانه تصمیم برای كاهش طلاق در استان بوشهر راه اندازی شد

بوشهر- ایرنا- دراجرای طرح كاهش و كنترل طلاق با مشاركت قوه قضائیه هفدهمین سامانه تصمیم برای كاهش طلاق در استان بوشهر روز چهارشنبه درآیینی با حضور كارشناسان بهزیستی و دادگستری راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، معاون دفتر امور آسیب های اجتماعی بهزیستی كشور گفت: با راه اندازی این سامانه اطلاعات هماهنگ بین مسئولان استان برای برنامه ریزی و سیاست گذاری های استانی انجام می شود.
مجید ارجمندی افزود: تاكنون اطلاعات100 هزار نفر از زوجین در این سامانه ثبت شده است و این مبنای خوبی برای تصمیم گیری مسئولان است.
وی اظهار داشت: تاكنون در آسیب های اجتماعی بانك اطلاعاتی منسجمی در زمینه طلاق وجود نداشت و این نخستین بانك منسجم اطلاعاتی است كه اطلاعات زوجین را ذخیره می كند.
ارجمندی اضافه كرد: هدف از راه اندازی این سامانه این است كه همسران دچار مشكل و اختلاف، قبل از اینكه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند، از طریق سیستم غربال این سامانه كه شامل مددكار اجتماعی، روان شناس و كارشناس خانواده است، مشاوره هایی را دریافت كنند كه به سازش منجر و از وقوع طلاق جلوگیری شود.
وی افزود: در زمان حاضر 213 مركز كنترل و كاهش طلاق در كشور وجود دارد كه با توجه به تفاهم صورت گرفته با بخش پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تلاش می شود از این پس با راه اندازی این سامانه منسجم تر حركت كنیم.
وی اضافه كرد: در زمان حاضر 350 مركز اورژانس اجتماعی در كشور فعال است كه با توجه به دسترسی آسان در ارتباط با موارد بحرانی اقدام های سریعی از سوی كارشناسان این بخش انجام می شود.
ارجمندی افزود: خدمات رسانی به كودكان خیابانی از جمله دیگر وظایف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی است كه درزمان حاضر 10 هزار كودك در قالب 80 مركز در كشور نگهداری می شوند.
وی یادآور شد: از این تعداد مركز 30 مركز شبانه روزی و 50 مركز روزانه است كه با توجه به مناسب نبودن شرایط اعتباری تلاش می شود با استفاده از توان بخش غیردولتی به جامعه هدف خدمات رسانی لازم انجام شود.
ارجمندی گفت: حمایت از دختران در مرز آسیب و زنان خشونت دیده در سطح 22 خانه امن از دیگر خدماتی است كه بهزیستی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می دهد.
وی سیاست های كلان دفترامور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی را استفاده و بهره مندی از ظرفیت مراكز غیر دولتی عنوان كرد.
6047/6043

سرخط اخبار جامعه